رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی از انجام سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه‌های مرزی شهرستان گرمی خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با بیان این مطلب افزود: سرشماری گونه بومی و حمایت شده قرقاول که به عنوان گونه جانوری شاخص استان اردبیل در سطح کشور مطرح است از ۲۵ مهر آغاز و در ۲۵ آبان ماه به پایان رسید. 
رحمان داداشی هدف از این سرشماری را تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌های شهرستان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق و ارزیابی وضعیت زیستگاه ها دانست و گفت: به دلیل اشتراک زیستگاه بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، جمعیت قرقاول بین دو کشور در حرکت است و چنانچه عامل تهدید کننده ای در هر یک از زیستگاه‌های دو کشور به وجود آید قرقاول به نقاط امن تر کوچ می کند، به همین علت سرشماری دقیق این پرنده در منطقه دشوار است. 
وی اضافه کرد: با مشاهده مستقیم و شمارش و ثبت آوای گونه نر در  زیستگاه‌های سطح شهرستان گرمی، حداقل جمعیت این گونه جمعا ۴۵۰ طاقه قرقاول برآورد شد.   داداشی با اشاره به اینکه قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل است، یادآور شد: با توجه به برنامه‌های حفاظتی و پایش مستمر زیستگاه‌های قرقاول و ممنوعیت شکار و صید در این مناطق و همچنین همکاری‌های موثر عوامل مرزبانی در این امر مهم، وضعیت و جمعیت این گونه رو به بهبود ارزیابی می شود. 
گفتنی است، قرقاول پرنده بومی استان اردبیل بوده و در بیشه زارهای  رودخانه مرزی بالهارود و در تمام فصول سال قابل مشاهده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.