تئاتر ظرفیت و قابلیت های فراوانی دارد که با پرداختن به مهمترین مسایل روز جوامع، ارتباط و پیوند جدی خود را با مردم برقرار کند و جشنواره تئاتر کُردی سقز نیز در همین راستا و درجهت توجه به زبان و ادبیات کُردی، آیین ها و مراسم برخاسته از تاریخ کهن این دیار می رود تا به عنوان اتفاقی فرهنگی و هنری؛ تاریخ و پیشینه فرهنگی کُردستان را به جهانیان بشناساند و براین فرمایش گهربار مقام معظم رهبری تاکید ورزد که واقعا کردستان سرزمین هنر و فرهنگ است.
اکنون که در سایه توجهات حق و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پس از برگزاری سیزده دوره موفق جشنواره ، چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز را برگزار می کنیم، خوشحال و خرسندم.
برای گروه های نمایشی از استان های کُرد نشین ایران اسلامی فرصتی دوباره مهیا شده تا با اجرای نمایش های خود، بازآفرینی و بازنمایی خلاقانه حماسه، آیین ها و رسوم ملی و مذهبی خفته در سینه تاریخ را از طریق هنر فاخر نمایش به تماشا بگذارند و با ایجاد بستری مناسب، برای تبادل اندیشه های خلاق و نوگرایانه بین تماشاگر و هنرمند، با هدف ایجاد پیوند با عامه مردم و انتقال مفاهیم ذکر شده با زبان شیوا و شیرین تئاتر را به منصه ظهور برسانند.
لازم می دانم از همه گروه های داوطلب حضور در این جشنواره که با تلاش چند ماهه و شبانه روزی خود داوطلب حضور در این جشنواره بودند و به دلایل فنی از حضور در جلسه پایانی آن باز ماندند خدا قوتی بگویم و امیدوارم با اجرای عمومی نمایش در شهرستان و استان داوطلب، برای خود و مردم شهرستان جشنواره ای کوچک فارغ از رقابت برپا دارند که نیت مهم همان اجراهای عمومی در همه شهرهای کُردنشین است و به گروه های راه یافته در بخش مسابقه نیز ضمن خیر مقدم آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
از همه تلاشگران برپایی چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، علی الخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کُردستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز، مرکز هنرهای نمایشی، انجمن نمایش استان و دست اندرکاران و فعالین تئاتر شهرستان سقز که در طول سالیان برپایی این جشنواره و برای اعتلای آن از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، کمال تشکر و سپاس را دارم.
امیدوارم جشنواره چهاردهم که برگزاری آن همزمان شده است با خجسته میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و هفته مبارک وحدت همچون دوره های پیشین رو به تعالی و سرافرازی گام بردارد.
امیدوارم دوره آینده جشنواره که بحق امروزه آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر کردستان گشته است با مساعدت و یاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی ایران در تقویم سالیانه جشنواره های ایران درج تا دغدغه های سال های بسیار تئاتری های کردستان سرانجامی یابد.
چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی از 16 تا 19 آذر در سالن و پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز با حضور هنرمندانی از شهرهای کردنشین کشور برگزار می شود.
فرماندار سقز و رئیس ستاد اجرایی چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.