مسعود عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شکارچیان متخلف با استفاده از یک قلاده سگ تازی خرگوش شکار می کردند.
وی با اشاره به اینکه امسال مجوز شکار خرگوش در این شهرستان صادر نشده است، افزود: از این شکارچیان لاشه یک راس خرگوش کشف شد.
عسگری تاکید کرد: شکار خرگوش با استفاده از سگ تازی یکی از بی رحمانه ترین روش شکار این حیوان بود که خرگوش آنقدر برای نجات جانش فرار می کند تا از نفس بیفتد.

**دستگیری سه صیاد متخلف در رودخانه قزل اوزن
سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در حاشیه رودخانه قزل اوزن سه صیاد متخلف فاقد مجوز صید را دستگیر کردند.
عسگری یادآور شد: از این صیادان متخلف نیز 180 قطعه ماهی رودخانه ای کشف و ضبط شد.
به گفته وی، هر گونه عملیات صیادی باید با مجوز این اداره و روزهای که شکار مجاز باشد صورت گیرد و ماموران یگان حفاظت با متخلفان برخوردهای قانونی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: پرونده این هفت متخلف جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده است.
منطقه حفاظت شده چلچمه با مساحت 92 هزار هکتار از برف‌گیرترین و سردسیرترین مناطق کردستان بود و مابین شهرستان ها سقز، مریوان و دیواندره قرار گرفته و روستاهای اسحاق‌آباد، بست، کانعمت، سوله، نرگسله و درهوان در اطراف آن قرار دارد.
این منطقه یکی از زیستگاه های انواع حیوانات از جمله خرس قهوای، گراز، قوچ و میش و انواع پرندگان بوده و از لحاظ پوشش گیاهی جزء مراتع درجه یک غنی استان است.
رودخانه قِزِل‌اوزَن یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از کوه‌های کردستان سرچشمه گرفته و پس از پیوستن هیرو چائی، زنجان‌رود و شاهرود به آن به دریای خزر می‌ریزد.
شهرستان دیواندره در 95 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.