محمدطالب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه در مناطق مرتفع به صورت برف پیش بینی می شود و وزش باد و مه غلیظ و کاهش دمای هوا را به همراه دارد.
وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری این سامانه آسمان استان را به صورت کامل فرا می گیرد و بدنبال آن دمای هوا کاهش محسوسی پیدا می کند.
حیدری تاکید کرد: با خروج این سامانه، دمای هوای استان کردستان در هفته آینده به زیر صفر می رسد و شاهد یخبندان هستیم که این امر می تواند بدلیل تشکیل لایه یخ روی جاده ها، تردد خودروها را با مشکل مواجه سازد.
مدیرکل هواشناسی کردستان یادآور شد: در طول هفته آینده شرایط زمستانی در فضای استان حاکم می شود و در برخی مناطق دمای هوای تا منفی 20 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
وی در مورد دمای هوای استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت سلین هوارامان با دمای 16 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه و سراب شهرک دهگلان با دمای هوای منفی 11.8 درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بود.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوای سنندج منفی 5.5 سانتی گراد و حداکثر 12.8 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.
امسال 66.9 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 36.5 میلیمتر سال قبل 114 درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 44 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.