به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، فرماندار سقز در این جلسه خواستار اختصاص اعتبارات لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای تکمیل فرودگاه سقز با توجه به تحت پوشش قراردادن ۲ میلیون نفر، تسریع در ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، ساخت آزادراه مسیر توریستی سقز- بانه، اتمام عملیات ساخت بزرگراه کرمانشاه-میاندواب در حوزه شهرستان سقز، عدم اسفالت ۶۳% جاده روستایی سقز و ضرورت توجه جدی به این مقوله شد.
ورمقانی بر اختصاص اعتبارات ویژه و جهشی جهت عمرانی و آبادانی منطقه و رفع محرومیت ها، اهتمام به افزایش سهم آب سقز از سدها و مکانیزه کردن کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان و... تاکید نمود.

سپس مهندس محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس ظرفیت های فرهنگی و انسانی سقز را مهمترین ظرفیت این خطه خواند و گفت: دانشگاه پیام نور سقز یک واحد نمونه انشگاهی در کشور است

وی افزود: کردستان در اکثر شاخصه های توسعه وضعیت نامناسبی دارد که نمونه آن وضعیت راه های روستایی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص اعتبارات احداث راه آهن میاندوب به سقز، اتمام بزرگراه شمال-جنوب، تکمیل فرودگاه سقز، توسعه زیرساخت های بازارچه سیف و... تاکید نمود.
بیگلری گفت: شهرداری ها با مشکلات عدیده مالی دارند که نیازمند حمایت هستند

در ادامه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: تامین اعتبار برای فرودگاه سقز و آبرسانی سد جراغویس به سقز و تکمیل طرح های راه سازی ضروریست.

دکتر بهرام نصرالهی زاده گفت: در کنار تخصیص اعتبارات، دیدگاه های توسعه ای و تصمیم گیری های راهبردی برای توسعه استان های کمتر برخوردار مثل کردستان ضروریست، کردستان ظرفیت تبدیل به قطب پروتئین کشور دارد و لازمست حمایت ویژه ای به این ظرفیت بشود.
وی خاطرنشان ساخت: حضور ۳ نماینده کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه، می تواند بسترساز و محرک توسعه استان باشد.

سپس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: نمایندگان کردستان بصورت ویژه مشکلات این استان را پیگیری می کنند که نمونه آن سهمیه تخصیص آب به این استان است، نماینده سقز و بانه مورد وثوق نمایندگان و وزراست.

غلامرضا تاجگردون خاطرنشان ساخت: از تکمیل فرودگاه سقز و اختصاص اعتبارات لازم برای این مساله با جدیت حمایت خواهیم کرد زیرا این شهرستان دارای ظرفیت های بالای منطقه ای است.

در ادامه حسین فیروزی معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، حضور ۱۴ عضو کمیسیون برنامه و بودجه را در کردستان فرصت ویژه ای برای شناساندن ظرفیت ها و اولویت های توسعه ای کردستان خواند و گفت: اجماع نظر مناسبی بین مدیران اجرایی و نمایندگان برای توسعه بوجود آمده است.
وی گفت: اگر تغییرات ویژه ای در حوزه زیرساخت های استان بخصوص حوزه راه ایجاد شود، اتفاقات مناسبی به لحاظ توسعه ای اتفاق می افتد.
فیروزی به مشکلات فرودگاه سنندج اشاره و خاطرنشان ساخت: تکمیل و افتتاح فرودگاه سقز بسیار ضروری می باشد و در کنار آن، توسعه ریلی در استان همچون: راه آهن همدان- سنندج و راه آهن میاندواب- سقز و برگشت به سنندج مهم است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800695
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.