به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسن عسگری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سپاه استان کردستان در شهرستان بیجار طرح شهید شوشتری را با هدف محرومیت زدایی، ایجاد امید به زندگی و مهاجرت معکوس در این شهرستان راه اندازی کرده است.
وی با تشریح روند هزینه نمودن بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مختلف اظهار کرد: احداث هشت زمین ورزشی با اعتباری حدود 320 میلیون ریال، احداث هفت شبکه آب رسانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 320 میلیون ریال، احداث و بهسازی 15 باب خانه محروم با اعتباری حدود یک میلیارد و 150 میلیون ریال و احداث 22 مسجد با اعتباری بیش از هفت هزار و 500 میلیون ریال تنها بخشی از اقدامات عمرانی و آبادانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان بیجار است.
عسگری از اشتغالزایی برای 345 نفر با اعتباری حدود 22 میلیارد ریال در طرح خود اشتغالی و اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و محروم شهرستان بیجار خبر داد.
او اظهار کرد: طرح شهید شوشتری در شهرستان بیجار و سروآباد به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است و با موفقیت این طرح، سایر شهرهای محروم کشور نیز از این طرح بهرمند خواهند شد.
وی با اشاره به پوشش 40 روستای محروم در این طرح گفت: شهرستان بیجار به علت گستردگی و پراکندگی روستاها و فاصله 140 کیلومتری برخی از روستاها با مرکز شهرستان، اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی با سختی و مشکلاتی روبرو است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیجار ادامه داد: برخی از روستاهای شهرستان بیجار از آب آلوده برای آشامیدنی استفاده می کنند که برای رفع این مشکل پنج حلقه چاه عمیق از 20 تا 70 متر بصورت 100 درصدی توسط قرارگاه حفاری و ظرف 2 هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: برای احداث 6 کیلومتر خط انتقال آب در این روستاها، بیش از 45 میلیون ریال هزینه و بیش از 520 متر از قنات های مورد استفاده لایه روبی گردیده است.
او اظهار کرد: در طرح شهید شوشتری با شناسایی پنج باب منزل مردم نیازمند، با اعتباری بیش از 670 میلیون ریال، چهار منزل بهسازی، مرمت و یک باب هم نوسازی شد.
عسگری با اشاره به اثر مثبت مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به روستاهای در دست اجرای طرح شهید شوشتری گفت: با احداث راه های مناسب میان روستا و مزرعه، ایجاد پل های مستحکم، احداث شبکه آب رسانی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت در بحث خود اشتغالی، تا کنون بیش از هفت خانوار به شهرستان بیجار مهاجرت معکوس نموده اند.
وی افزود: با توجه به کیفیت نامناسب جاده های ارتباطی روستایی و مسدود شدن بر اثر کمترین بارندگی، بیش از 48 کیلومتر راه روستایی زیر سازی و شن ریزی شده است که با آسفالت آن، 280 روستا از این جاده ها استفاده می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیجار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وظیفه پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب را بر عهده دارد و در هر زمان که احساس نماید که خطری انقلاب را تهدید می نماید وارد میدان جهاد و سازدگی خواهد شد.
وی افزود: اقدامات محرومیت زدایی عمرانی و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله زمینه هایی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آن ورود می کند.
او با اشاره به افزایش آمار ترک تحصیل دانش آموزان پسر و دختر روستاهای شهرستان بیجار در سالیان گذشته عنوان کرد: بیش از 15 دانش آموز که به علت مشکلات مالی، سختی و دوری راه، قصد ترک تحصیل داشتند، با همکاری اداره آموزش و پرورش و مردم خیر، هم اکنون در حال ادامه تحصیل هستند.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 89 هزارنفرساکن در پنج شهر و حدود180روستا در شرق استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی** انتشار: امید بهمنی
7350/6108
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.