پیمان الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 واحد از این تسهیلات بهره مند شده اند که شامل 367 میلیارد ریال برای 19 واحد از محل رونق تولید، 102 میلیارد ریال برای 2 واحد از محل بازسازی و نوسازی واحدها و 127 میلیارد ریال نیز برای ۹ واحد انتقالی از سال ۹۵ است.
به گفته وی، تا کنون 213 واحد صنعتی کردستان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و ۹۹ واحد نیز برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی ثبت نام کرده اند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: جلسات بررسی واحدهای ثبت نام شده به صورت هفتگی در سازمان برگزار می شود و تا کنون 106 واحد از 213 واحد متقاضی تسهیلات رونق تولید به میزان 850 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز به بانک ها معرفی شده اند.
الماسی گفت: همچنین در بخش نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی نیز درخواست 26 واحد از ۹۹ مورد ثبت نام شده با 70 میلیارد ریال اعتبار به بانک ها معرفی شده و متقاضیان هم اکنون مراحل بانکی خود را سپری می کنند.
وی با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید و نوسازی واحدهای صنعتی در راستای تثبیت اشتغال و افزایش تولید پرداخت می شود یاد آور شد: در بین واحدهای تولیدی ثبت نام کننده استان 34 واحد استان متعهد شده اند که با دریافت تسهیلات علاوه بر افزایش تولید، 318 شغل جدید نیز در واحدهای خود ایجاد کنند.
وی افزود: هم اکنون به برخی از این واحدها تسهیلات مورد نظر پرداخت شده و در آینده نزدیک فعالیت های آنان برای افزایش تولید و ایجاد فرصت های جدید شغلی بررسی و نظارت می شود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: هم اکنون 872 واحد صنعتی در این استان با ظرفیت اسمی 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند.
الماسی گفت: 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اسمی در واحدهای تولید کردستان مشغول بکار هستند افزود: مشکلات مدیریتی واحدها، کمبود نقدینگی و تسهیلات کم بهره و بازار فروش محصول و تامین مواد اولیه، نرخ مالیات برای بخش تولید، از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
جذب سه هزار و 110 میلیارد ریال تسهیلات به بدنه واحدهای تولیدی کردستان در سال جاری از محل تسهیلات رونق تولید و رفع موانع آن از سوی کارگروه رفع موانع تولید استان برنامه ریزی شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.