حجت الاسلام روح الله بخشی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهادت حضرت امام رضا(ع) با حضور جمع کثیر مردم بیجار در مسجد امام رضا(ع) اظهار کرد: برنامه گرامیداشت ائمه(ع) در مساجد متبرک به نام هریک از امامان یک سنت حسنه و بسیار مبارک است.
وی به جایگاه و تاثیر زیارت بارگاه حضرت امام رضا(ع) و تطهیر زائران آن حضرت از نگاه حضرت امام جواد پرداخت و افزود: هیچ زیارتی حتی زیارت بارگاه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نیز به اندازه زیارت حضرت امام رضا(ع) گرامی داشته نشده است.
حجت الاسلام بخشی به جامعیت مظاهر رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال در وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) تاکید کرد و ادامه داد: به فرموده حضرت نبی مکرم (ص) اسلام ، این امام رئوف فریاد رس همه امت است.
او اظهار کرد: در برخی مواقع مهر و محبت حضرت امام رضا(ع) آنقدر نسبت به زوار از نگاه خادمان مغفول مانده که آنان نیز از مشاهده و بیان این معجزات و عنایات خاصه متحیر و حیران هستند.
این مبلغ حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به بیان مواردی از توطئه و نقشه طراحان فضاهای مجازی غیر اخلاقی و مخرب برای ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: ورود به فضای مجازی غیر اخلاقی طراحی شده از سوی آمریکا، همسان حضور در میان لشکر پیاده دشمن است که خود فرد اصلا متوجه آن نیست و در کمال بی اختیاری و بی ارادگی گام بر می دارد.
حجت الاسلام بخشی به خانواده ها و جوانان توصیه کرد: باور کنید دشمن برای جوانان این دیار از همه مذاهب و اقشار مختلف با زبان و سبک مناسب آنها نقشه شوم دارد و می خواهد، مردم کشورمان از درون متلاشی شوند.
وی با اشاره به اینکه آنها می خواهند سنت های حسنه خانواده و اخلاق انسانی در نظر مردم سبک و بی ارزش شود، تاکید کرد: تنها راه برون رفت از این منجلاب و دام دشمن تمسک به قرآن و رعایت تقوای الهی است که همیشه و در همه حال مواظب و نگهبان انسان در هر مکان و سرزمین و از هر قشری خواهد بود.
برگزاری مجالس عزاداری، پخت نذری، راه اندازی دسته های سینه زنی و عزاداری در شهرها و ذبح قربانی از جمله آئین مرسوم در شهرستان بیجار در ایام پایانی ماه صفر است.
در این روزها برپایی خیمه های صلواتی و مجالس قرائت ادعیه، قرائت زیارت اربعین، حضرت رسول اکرم اسلام از راه دور، روضه خوانی در منازل و مساجد به اوج خود می رسد.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: امید بهمنی
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.