به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) ، شهرستان پیشوا که افتخار میزبانی از برادر بلافصل ایشان را دارد غرق در عزا و ماتم است صدها هیأت عزاداری از این شهرستان و مناطق اطراف با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم ، به عزداری پرداختند.
مردم ولایت مدار پیشوا از روزهای گذشته با سیاهپوش کردن خیابان ها و معابر و برافراشتن پرچم های عزا در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم به استقبال مراسم عزای امام رضا(ع) رفته بودند و شامگاه شنبه نیز با حضور در مساجد و تکایا به قرائت خطبه امام رضا(ع) و زیارت از بعید پرداخته و آیین های ویژه سوگواری و عزاداری شهادت امام رضا(ع) را برگزار کرده بودند.
زائران و مجاوران حرم امامزاده جعفر (ع) از نخستین ساعات صبح امروز نیز با حضور در خیابان ها و بازار قدیمی شهرستان ، به سمت مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) حرکت کرده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.
صدها هیأت عزاداری در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی یک به یک وارد صحن مطهر می شوند و با اجتماع در مقابل ضریح ، این مصیبت عظما را محضر ولی عصر (عج) تسلیت عرض کرده و به عزاداری پرداختند.
ده ها هیأت عزادرای از شهرهای مجاور خود را به این صحن مطهر رساندند تا با وجود آن که از زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) جا مانده اند ، از راه دور عشق و ارادت خود را به هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت اعلام کنند.
بسیاری از زائران نیز در صحن مطهر با قرائت زیارت خاص امام رضا (ع) و قرائت زیارت از بعید ، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز داشتند.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.