به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان که با هدف تشریح برنامه های هفته بسیج در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج از 29 آبان آغاز و تا پنجم آذر سال جاری با برگزاری 162 عنوان برنامه در سطح استان ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 822 برنامه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در سطح استان برگزار می شود٬ گفت: برنامه های گرامیداشت این هفته همچون سنوات گذشته در سطح گسترده پیش بینی شده و در راستای آمادگی این برنامه ها 9 برنامه کلی قبل از شروع هفته بسیج آغاز شده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان شعار محوری هفته بسیج را با عنوان «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است» عنوان کرد و افزود: تبیین نقش و جایگاه بسیج در دفاع همه جانبه، جهاد فرهنگی، تولید علم و نهضت خدمت رسانی از اهداف برگزاری گرامیداشت هفته بسیج است.
رجبی به برگزاری کنگره 50 شهید روحانی، برگزاری جشنواره علمی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، همایش تجلیل از نیروهای جهادی، برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تقدیر از واحدهای نمونه، افتتاح طرح های محرومیت زدایی، سرکشی از خانواده شهدای بسیج مدافع حرم، برگزاری همایش شهدای آبروی محله، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش سازمان یافته مدافعین حرم و برپایی نمایشگاه و همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری را از جمله برنامه های این هفته در سطح استان اعلام کرد.
وی با اشاره به مهمترین سرفصل فعالیت های بسیج در عرصه برقراری و استقرار امنیت پایدار در استان٬ اظهار داشت: ماموریت های محرومیت زدایی سپاه هیچ گاه تعطیل نمی شود و ایجاد امنیت زمینه محرومیت زدایی و خدمت رسانی را فراهم می کند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به اجرای طرح کرامت 2 در استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: طرح کرامت ۲ در جهت کمک به حل معضلات اجتماعی اجرا می شود که اقدامات رایگان و چهره به چهره ای در راستای شناسایی و درمان معتادان و کمک به خانواده هایسان با هدف تحکیم اجتماعی خانواده های آسیب دیده است.
رجبی به ماموریت و پشتیبانی سپاه از مناطق زلزله زده اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 25 دقیقه بعد از وقوع این حادثه تلخ با برقراری تماس با سپاه استان کرمانشاه برای کمک رسانی به مردم زلزله زده اعلام آمادگی کردیم.
وی افزود: اعزام یک گردان مهندسی از اولین روز وقوع حادثه و استقرار بیمارستان صحرایی، ارسال 142 خودرو سبک و سنگین از طریق سپاه برای کمک به مردم زلزله زده از جمله اقدامات سپاه در کمک مردم آسیب دیده و زلزله زده کرمانشاه است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه سهم سپاه بیت‌المقدس در بازسازی مناطق زلزله زده 6 روستا در دشت ذهاب کرمانشاه است، خاطر نشان کرد: همه باید در راستای کمک به زلزله زدگان ورود و به اندازه توان و قدرتی که وجود دارد زمینه کاهش بخشی از آلام مردم این منطقه را فراهم سازیم.
رجبی در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیروهای سپاه در بحث توزیع کمک ها در مناطق مختلف زلزله زده همکاری می کنند تا امکانات غذایی و غیره به قسمت های مختلف با توجه به نیاز و جمعیت داده شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 793369
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.