حمید روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی های این نهاد با همکاری بخشداری ها، در زلزله اخیر مناطق غرب کشور 50 واحد مسکونی در این شهرستان متحمل خسارت شده اند.
وی با بیان اینکه 10 واحد روستایی شهرستان نیز به صورت کامل تخریب شدند و دیگر قابل سکونت نیستند، افزود: بنیاد مسکن برای این واحد تسهیلات بانکی 200 میلیونی ریالی با کارمزد 4 درصد و 50 میلیونی ریالی بلاعوض در نظر گرفته است که این تسهیلات برای نوسازی و بازسازی واحدهای صدمه دیده روستایی است.
رئیس بنیاد مسکن کامیاران 80 واحد در این شهر را که در این حادثه خسارت دیدند، نیازمند تعمیر دانست و تاکید کرد: براساس ابلاغ دولت این تسهیلات شامل تعمیرات منازل مسکونی نمی شود.
روحانی با اشاره به اینکه این 50 مورد از واحدهای مسکونی تخریب شده در بخش مرکزی قرار دارند، یادآور شد: مردم روستا برای بهره‌مندی از این تسهیلات هر چه سریعتر با مراجعه به بنیاد مسکن و بخشداری برای دریافت جواز اقدام کنند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و بیش از 200 پس لرزه با قدرت سه ریشتر به بالا در پی داشته است.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و هفت هزار و 817 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.