رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کامیاران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضربه های روحی وارد شده به کودکان در این حادثه طبیعی، اظهار کرد: برای التیام دردهای کودکان، طرحی در قالب نامه های کودکانه با عنوان (هر نامه یک دوست) در این مرکز شروع شده است.
مهری اسدی هدف از این طرح را تقویت حس همدردی و روحیه نوع دوستی در کودکانی که این نامه ها را می نویسند دانست و افزود: از آنجا که گیرنده های این نامه ها کودکان زلزله زده هستند، هدف ایجاد این حس در وجود آن بچه ها است که تنها نیستند و تمام بچه های ایران در کنارشان خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه نقش بستن خاطرات تلخ در ذهن کودکان برای سال های طولانی بر زندگی آنها تاثیر خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح قدمی است برای اینکه در تلخی خاطرات این روزهای کودکان کرمانشاهی با نامه های کودکانه پلی از جنس امید در آینده این بچه ها ساخته شود.
اسدی با بیان اینکه اولویت برگزاری این طرح در میان اعضای خود این مرکز است، یادآور شد: کانون پرورش فکری کامیاران دارای یک هزار و 255 عضو است.
وی به پیشنهاد برگزاری این طرح در تمامی مدارس شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: یاری کردن این طرح از سوی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان انتظار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کامیاران با اشاره به اینکه این طرح در میان بچه های طرح کانون - مدرسه نیز اجرا خواهد شد، افزود: طرح کانون - مدرسه شامل 320 دانش آموز است که در مقاطع ابتدایی تحصیل می کنند.
اسدی با بیان اینکه اولین محموله طرح (هر نامه یک دوست) شامل 50 نامه کودکان کامیاران بود، اضافه کرد: این نامه ها توسط افرادی که کمک های مردمی را به زلزله زدگان می رسانند در بین بچه ها آن منطقه توزیع می شود.
زلزله شدیدی شامگاه یکشنبه 21 آبان با شدت 7 و 3 دهم ریشتر استان های غربی کشور را لرزاند که بیشترین میزان خسارت های این زمین لرزه در شهرستان سرپل ذهاب و بخش ازگله در ثلاث باباجانی بوده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.