علیرضا کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: بر اثر شدت زمین لرزه شب گذشته مجتمع مسکونی هشت واحدی در خیابان مردوخ به علت ترک برداشتن دیوارهای آن کاملا تخلیه شد و ساکنان این مجتمع با هماهنگی انجام شده در یکی از مراکز اقامتی سطح شهر اسکان یافتند.
وی افزود: همچنین یک باب منزل مسکونی واقع در ناحیه منفصل شهری نایسر نیز دچار آسیب شد که توسط امدادگران تخلیه شد و ساکنان آن نیز به مراکز اقامتی منتقل شدند.
سرپرست شهرداری سنندج در ادامه گفت: همچنین در پی وقوع این زمین لرزه 80 نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاهی در خیابان انقلاب سنندج و ناامن بودن خوابگاه، در خوابگاه شهرداری اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه شب گذشته تمامی کارکنان در بخش های خدماتی و امدادی این شهرداری در آماده باش کامل بودند، اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی نیز شب گذشته سه دستگاه اتوبوس را برای جابجایی دانشجویان و همچنین شهروندان اختصاص داد.
دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز برای کمک به حادثه دیدگان استان کرمانشاه، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی استان را به همراه پرسنل و کادر درمانی مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام کرده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد، مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و شب را در پارک ها و فضاهای باز گذراندند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.