کریم شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد بچه ماهی شامگاه شنبه در دریاچه طبیعی آلوت در بخش نمشیر این شهرستان رها سازی شدند.
وی دوره رشد ماهی ها را 9 ماه اعلام کرد و افزود: ماهی های رها شده در دریاچه طبیعی آلوت از نوع گرم آبی و در چهار گونه فیتوفاک، بیک هد، کپور و آمور علف خوار هستند.
شریفی سازگاری ماهی های رها شده با اکوسیستم منطقه و حجم قابل توجه آب دریاچه را از مهمترین ظرفیت ها برای پرورش ماهی و آبزیان دانست و تاکید کرد: پرورش این گونه ماهی ها نقش مهمی در افزایش تولید و عرضه ماهی در بانه دارد.
وی یادآور شد: برای اجرای این طرح، 100 میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی هزینه شد ضمن اینکه برای سه نفر از اهالی روستای آلوت نیز اشتغالزایی ایجاد شده است.
شریفی اضافه کرد: مراقبت و نگهداری از ماهی ها با مشارکت کارشناسان امور دام و شیلات جهاد کشاورزی بانه، دهیار و یکی از اهالی روستای آلوت انجام می شود.
به گزارش ایرنا، دریاچه طبیعی آلوت یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در بخش نمیشر است که مساحت آن حدود 5 هزار متر مربع و 10 متر عمق دارد، مساحت این دریاچه کوچک هر سال بطور طبیعی کمی بیشتر می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.