به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، علی اکبر ورمقانی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه، ریشه کنی بیسوادی نیاز تلاش همگانی است، افزود: باید از تمام ظرفیت های برای شناسایی و معرفی بیسوادان در سطح شهرستان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: دهیاران، بهورزان و امامان جماعت مساجد روستا از ظرفیت های انسانی مناسب برای شناسایی، معرفی و آموزش بیسوادان محسوب می شوند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز همچنین بر نقش مشارکت های مردم در اداره مدارس تاکید کرد.
محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه مدارس تخریبی زیادی در این دو شهرستان وجود دارد گفت: خیران بانه‌ای تقریبا در هر ماه یک مدرسه می‌سازند و انتظار می‌رود خیران سقزی هم در ساخت مدارس بیش از گذشته همت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی استان فرسوده هستند بر همکاری خیران در راستای بازسازی فضا‌های آموزشی و ساخت فرسوده تاکید کرد.
رشید قربانی افزود: برای پرداخت بخشی از هزینه های مدارس، 800 مغازه در مدارس استان کردستان در قالب 16 هزار متر مربع زمین ساخته می شود.
وی عنوان کرد: امسال از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان 40 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و سامان دهی استان کردستان اختصاص یافته است که این میزان در سال گذشته، 16 میلیارد ریال بود
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم کمبود نیرو به ویژه نیرو‌های خدماتی را از مشکلات مدارس برشمرد.
رحمان سیدیان با اشاره به اهمیت ریشه کنی بیسوادی اظهار کرد:افرادی که یک نفر را با سواد کنند 670 هزار تومان به وی و به سوادآموز 140 هزار تومان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اداره مدارس عنوان کرد: بدون مشارکت های مردمی، آموزش و پرورش، توانایی پرداخت پول آب، برق، گاز مدارس را ندارد.
معاون نهضت سواد آموزی استان کردستان هم گفت: از جمعیت 14 هزار و 685 نفر افراد بیسواد در استان کردستان، 11 هزار و 108 نفر در بین سنین 15 تا 49 سال قرار دارند.
یوسفی اظهار کرد: در سقز 3 هزار و 32 نفر بیسواد وجود دارد که در بین سن های 15 تا 49 سال قرار دارند و این شهرستان بعد از سنندج، بیشترین آمار بیسوادی را در استان کردستان دارد
خالد علیپور، رئیس اداره آموزش و پروش منطقه زیویه شهرستان سقز هم بابیان اینکه 20 مدرسه این منطقه گازکشی شده است گفت: به دلیل وصل نشدن جریان گاز در این روستاها این مکان های آموزشی از نعمت گاز بی بهره هستند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786614
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.