معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات این طرح اظهار کرد: با توجه به تردد سالانه 1.5میلیون نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور بخصوص در ایام محرم وصفر از مرز چذابه و لزوم توسعه و آبادانی مناطق مرزی کشور عملیات اجرایی آبرسانی به این پایانه مرزی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.
صابر علیدادی بیان کرد: طرح آبرسانی به پایانه مرزی چذابه از محل طرح آبرسانی غدیر با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال یکی از مهم ترین پروژه های منطقه غرب خوزستان است که تامین آب شرب با کیفیت در کوتاه مدت از بالادست رودخانه کرخه و در افق طرح، از محل سد دز را به عهده دارد .
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه از 8 شهریور سال 1396 آغاز و در اقدامی جهادی در زمان کمتر از 2 ماه از شروع عملیات اجرایی ، با احداث 2 ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 180و 288 متر مکعب در ساعت، اجرای 30 کیلومتر خط انتقال آب شرب و احداث 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب در مرحله بهره برداری قرارگرفته است.
وی اظهار کرد: خطوط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا تصفیه خانه سوسنگرد به طول 26 کیلومتر ، سوسنگرد به بستان به طول 33 کیلومتر و بستان به پایانه مرزی چذابه به طول 27 کیلومتر اجزای اصلی و تکمیلی این پروژه را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به ویژگی های خط انتقال آب بیان کرد: این خط انتقال با استفاده از لوله فایبرگلاس به قطر 300 میلیمتر با فشار کار 10 بار و سفتی 10 هزار پاسکال به طول حدود 30 کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است.
وی با اشاره به احداث خط انتقال مذکور با متوسط لوله گذاری 700 متر در روز توضیح داد:این طرح با اجرای مواردی شامل لوله گذاری و عبور از محدوده شهر بستان به طول 2 هزار و 105 متر و گذر از موانع خطوط گاز، فیبر نوری، آب و فاضلاب شهری در مدت 7 روز اجرا شده است.
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.