به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری سنندج، معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج با اشاره به آغاز عملیات آسفالت تقاطع غیر همسطح قرآن گفت: لاین رفت و برگشت این تقاطع 15 روز آینده بازگشایی می شود.
محمد صدیق فتحی اظهار کرد: این تقاطع شامل چهار دهنه پل بتنی 24 متری، 2 عدد رمپ، چهار عدد لوپ و 2 دور برگردان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات احداث دهنه پل ها، رمپ ها، لوپ و دور برگردان این تقاطع اجرا شده است، افزود: 24 هزار مترمربع از سطح این تقاطع در 2 لایه به ضخامت 5 و 6 سانتی متر آسفالت می شود.
به گفته وی، برای آسفالت این تقاطع هفت هزار متر مکعب اساس پخش شد و با 6 هزار و 500 تن آسفالت سطح این تقاطع روکش می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج تاکید کرد: با اتمام عملیات آسفالت، ظرف 15 روز لاین رفت و برگشت این تقاطع زیر بار ترافیک قرار می گیرد و روند تردد در این مسیر به روال عادی بر می گردد.
وی یادآور شد: با بازگشایی لاین رفت و برگشت این تقاطع ترافیک سنگین کمربندی دکتر حسینی رفع می شود.
فتحی افزود: پس از اتمام عملیات آسفالت کار نصب نرده، ساماندهی میسر،عملیات نصب تیرهای روشنایی وهمچنین عملیات احداث فضای سبز این پروژه آغاز خواهد شد.
وی هزینه احداث تقاطع غیر همسطح قرآن را 95 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار ساخت این تقاطع از محل اعتبارات داخلی و استانی تامین شده است.

** بدهی 557 میلیارد ریالی ادارات به شهرداری سنندج
سرپرست شهرداری سنندج در جلسه رسمی اعضای شورای شهر اظهار کرد: بانک‌ها 19 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند و در مجموع ادارات 557 میلیارد ریال به شهرداری بدهکاری دارند.
علیرضا کاظمی افزود: درآمد شهرداری مرکزی از درآمد تک تک مناطق است و کل مناطق در مهرماه 25 میلیارد ریال در آمد داشتند در حالیکه در این مدت باید 60 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کردیم.
وی با بیان اینکه چک‌های موجود در شهرداری مربوط به دستگاه های اجرایی را بدلیل نداشتن موجودی برگشت داده‌ایم، اضافه کرد: تاکنون 116 میلیارد و 700 میلیون ریال چک برگشتی داشته ایم.
کاظمی گفت: برخی از کارگران شهرداری سنندج حقوق گرفته و مشکل حقوق ندارند اما برخی در سطح شهر به راه افتاده‌ و شروع به تخریب شهرداری کرده‌اند که حقوق پرسنل را نداده است.
سرپرست شهرداری سنندج با بیان اینکه اکنون تنها حقوق شهریور ماه اتوبوسرانی پرداخت نشده است، افزود: 85 درصد حقوق کارکنان شهرداری مناطق یک و سه پرداخت شد و فقط حقوق مهرماه پرداخت نشده و این قضیه پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه نمی‌توان حقوق اضافه کار را قطع کرد، اظهار کرد: شهرداری سنندج یک هزار و 396 نفر نیروی شرکتی، 110 نفر نیروی ساعتی، 720 نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی دارد.
کاظمی با اشاره به نیروهای مازاد در شهرداری افزود: در شهرداری سنندج کار یک نفر در اختیار چهار نفر است و همه از من می‌پرسند چرا، در حالیکه تازه وارد این سیستم شده‌ام.

** برگ های پاییزی از برخی از پارک های سطح شهر جمع آوری نمی شود
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: جمع آوری نکردن برگ های پاییزی در پارک های سطح شهر در چند سال اخیر جزء برنامه های شهرداری بود و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفته است.
آرش رخزادی افزود: هر چند جمع آوری نکردن برگ های پاییزی زیبایی خاصی دارد اما در زمان بارش باران با مسدود کردن دریچه های هدایت آب های سطحی باعث آب گرفتگی معابر می شود.
وی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده برگ های پاییزی از چهار پارک ملت، آقاقیا، نسیم و پارک محمدی جمع آوری نخواهد شد.
وی تاکید کرد: از اوایل آبان 150 پاکبان به صورت 2 شیفت عملیات جمع آوری و پاکسازی برگ هایی پاییزی از معابر و خیابان های اصلی سطح شهر را انجام می دهند.
رخزادی به شهروندان توصیه کرد از آتش زدن برگ های پاییزی در معابر اصلی سطح شهر خوداری کنند چون عملیات جمع آوری این برگ ها در تمامی نقاط سطح شهر با هدف جلو گیری از آب گرفتگی در مواقع بارندگی و همچنین تنظیف سطح شهر انجام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه اواسط آذر ماه برگ های پاییزی در این چهار پارک اعلام شده جمع آوری می شود ابراز امیدواری کرد شهروندان با حضور در این پارک ها از زیبایی های فصل پاییز بهره ببرند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی در حدود 500 هزار نفربا سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.