جهانگیر صولتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهمترین برنامه هفته کتاب رونمایی از 11 جلد عنوان کتاب به زبان کُردی است که توسط نویسندگان منطقه تالیف و به چاپ رسیده اند.
به گفته وی، این کتاب ها شامل هفت عنوان کتاب در حوزه ادبیات، شعر و داستان فلکور کُردی، 2 عنوان کتاب در حوزه کودک، یک عنوان کتاب در مورد آرایه های ادبی و زیبایی های ادبی زبان هورامی و یک عنوان کتاب نیز برگردان کتاب سه تار جلال آل احمد به زبان هورامی است.
صولتی با بیان اینکه بیست و پنجمین هفته کتاب امسال با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان برگزار خواهد شد، افزود: اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان همچون سنوات گذشته به عنوان یکی از دستگاه های فرهنگی بویژه در حوزه کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی در این هفته می کند.
وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه محصولات فرهنگی و مسابقات نقاشی و کتابخوانی از جمله برنامه های هفته کتاب در شهرستان سروآباد است.
وی یادآور شد: برگزاری نشست های کتابخوانی در کتابخانه های عمومی شهید جلال بارنامه، صیدی اورامان تخت و کتابخانه عمومی شهید ملا محمد ذبیحی بیساران، برگزاری آیین تجلیل و تکریم از کتابداران، نویسندگان، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و برگزاری جلسه نقد کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: همچنین در ایام هفته کتاب ثبت نام از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای عضویت در کتابخانه های عمومی این شهرستان به صورت رایگان انجام می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.