به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، احمد فعله گری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی کردستان با اشاره به هدف گذاری انجام گرفته برای گازرسانی به 88 درصد جمعیت روستایی استان، افزود: تمامی پروژه های گازرسانی با همکاری نیروهای شرکت و پیمانکاران بومی در حال اجراست.
وی اظهار داشت: پیمانکاران شرکت گاز کردستان با احساس امنیت کامل و آشنایی کامل با جغرافیای منطقه به صورت شبانه روزی در دور دست ترین مناطق کردستان به عملیات لوله گذاری مشغول اند.
فعله گری با بیان اینکه معابر معین و مشخصی در کردستان برای انجام لوله گذاری و انتقال گاز وجود ندارد، گفت: روستاهای استان اغلب در مناطق مرتفع و یا در میانه ی دره ها هستند و همین موضوع باعث تفاوت گازرسانی در کردستان با دیگر مناطق کشور شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: هم اکنون بالغ بر هزار نفر به صورت مستقیم در پروژه های گازرسانی در روستاهای کردستان مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: تا دهه فجر امسال 100 روستای کردستان به شبکه روستاهای گازدار متصل می شوند.
فعله گری تعداد مشترکین گاز در کردستان را بیش از 470 هزار مشترک عنوان کرد و بیان کرد: 99 و 9 دهم درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز بهره مندند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: از 1691 روستای دارای سکنه کردستان 1491 روستا بالای 20 خانوار وجود دارد که از این آمار نیز 1043 روستا گازرسانی شده اند.
وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 3 میلیارد متر مکعب گاز در کردستان مصرف شود.
فعله گری با بیان اینکه سیاست دولت دوازدهم تغییرمصرف مردم از سوخت های مایع به گاز است، گفت: هزینه های پایین نسبت به نفت و سایر سوخت ها گاز را به عنوان سوختی به صرفه قرار داده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 783661
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.