جلال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین اضطراری آب شهر بانه ناشی از کاهش آب سد مخزنی بانه چندی پیش یک دستگاه فیلتر نصب و راه اندازی شد با این کار فرآیند تصفیه و ورود آب سد عباس آباد به شبکه اصلی آب آشامیدنی شهر کلید خورد هم اکنون چهار دستگاه فلیتر تصفیه آب آشامیدنی در ایستگاه پمپاژ آب بوئین نصب شده است.
به گفته وی، این دستگاه را به منظور جلوگیری از بحران کمبود آب در بانه راه اندازی شده که با راه اندازی ای دستگاه های فیلتر آب حجم آب ورودی به شبکه اصلی آب به 130 لیتر در ثانیه می رسد.
صالحی کل هزینه اجرای این پروژه را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و اضافه کرد: 15 میلیارد ریال برای اجرای لوله گذاری باز ایستگاه بوئین تا منبع عثمان آباد هزینه شده و 25 میلیارد ریال برای احداث فنداسیون و خرید فیلترها هزینه شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح و ضرورت تامین آب شرب شهروندان اظهار کرد: نصب دستگاه های فیلتر در ایستگاه پمپاژ آب بوئین در راستای ایجاد یک تصفیه خانه سیار با هماهنگی و برنامه ریزی وزارت نیرو و مدیران استانی انجام و یک ماه اجرا و به بهره برداری رسید.
در سالهای گذشته در این فصل به دلیل حجم کم و کدور بودن آب شرب بانه مردم این شهر با مشکل قطعی آب مواجه بودند که با نصب این فیلترها این مشکل مرتفع شده است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.