به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، این طرح که از مصوبات سنوات قبل در هیات دولت بود، پس از وقفه ای چندین ساله، با پیگیری های جدی مسؤلان استانی و شهرستانی و نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، سرانجام امروز شنبه ششم آبان ماه 96 وارد مرحله عملیاتی شد و در چارچوب اجرای آن، تمامی زیرساخت های لازم، در سطح 85 هکتار از اراضی واقع در کیلومتر 16 جاده بانه - بازارچه مرزی سیرانبند احداث خواهد شد.
این طرح از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان در دست اجرا بوده و قرار است در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح که با حضور مسؤلان استانی و شهرستان بانه، جمعی از سرمایه گذاران و معتمدین محلی برگزار شد، فرماندار شهرستان بانه، مرزی بودن منطقه ویژه اقتصادی و واقع شدن آن در نزدیکی بازارچه مرزی سیرانبند را از ویژگی های بارز و منحصر به فرد این پروژه عنوان کرد و گفت: «ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه ظرفیت فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی فراهم خواهد نمود و به مثابه سکوی پرتابی برای توسعه صادرات به شمال عراق تلقی می شود».
«محمد فلاحی» از پیگیری های مجدانه بهمن مرادنیا -استاندار کردستان- و محسن بیگلری -نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی- و همچنین همکاری صمیمانه ساکنان روستاهای اطراف به ویژه اهالی روستای «ولی آباد» قدردانی کرد و از سرمایه گذاران دعوت نمود با بهره گیری از این فرصت ارزنده، در راستای توسعه صادرات و برخورداری از مزایای قانونی دیگر اقدام کنند.
وی «معافیت از پرداخت مالیات» و همچنین «معافیت عوارض گمرکی واردات مواد اولیه جهت تولیدات کارخانجات صنعتی» را دو شاخص مهم در زمینه حمایت دولت از فعالیت سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی ذکر کرد و با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی، عاملی برای توسعه تجارت مرزی است و حلقه تولید و تجارت را در این شهرستان مرزی بیش از پیش تکمیل خواهد نمود، اضافه کرد: «این طرح عظیم، نقش به سزایی در توسعه همه جانبه شهرستان بانه بالاخص توسعه تجارت، توسعه صادرات و به تبع آن در رشد اقتصاد ملی خواهد داشت».
فرماندار بانه در ادامه از حضور و اجرای مصوبه دولت از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و همچنین سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان در راستای اجرای این طرح ارزشمند قدردانی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت: «با انتخاب پیمانکار اولیه این طرح، اجرای عملیات آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه با سرمایه گذاری 360 میلیارد ریال از اعتبارات استانی، درآمد شرکت شهرک های صنعتی کردستان و اعتبارات ملی (شامل منابع مالی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور) از امروز آغاز شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بدون وقفه ادامه می یابد و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد».
«محمد دره وزمی» عملیات آماده سازی اجرای این طرح را شامل تمامی زیرساخت های مناطق ویژه اقتصادی از جمله احداث جاده، تأسیسات زیربنایی آب، برق و گاز، محوطه سازی و ... ذکر کرد.
وی با قدردانی از تلاش های مسؤلان شهرستان در زمینه فراهم نمودن مقدمات عملیات اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: «مناطق ویژه اقتصادی از جمله در شهرستان بانه به دلیل امتیازات و مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی و گمرکی که در امر سرمایه گذاری به همراه دارد، همواره مورد استقبال سرمایه گذاران واقع می شود».
دره وزمی ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه در زمینه تولید، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش ثروت در شهرستان بانه و اثرات مثبت بر توسعه صادرات استان و کشور را از جمله مزایای بلند مدت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه ذکر کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777541
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.