طالب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وقوع توفان نسبتا شدید در استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار عراق حجم عظیمی از گرد و غبار به آسمان مناطق غرب کشورمان و استان کردستان وارد شده است.
وی افزود: با ورود این موج گرد و خاک، میزان دید افقی در شهرستان بانه به کمتر از 2 کیلومتر کاهش پیدا کرده که هشت هزار متر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد کمتر است و نشانه آلودگی شدید هوا در این شهرستان مرزی است.
حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود این وضعیت تا روز سه شنبه هفته جاری در آسمان این استان تداوم داشته باشد، تاکید کرد: میزان دید افقی در شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز امروز به حدود هشت هزار متر یعنی 2 هزار متر کمتر از هوای استاندارد رسید.
وی با اشاره به ورود موج بارشی ضعیت از روز دوشنبه به آسمان استان کردستان یادآور شد: این موج بارشی که با وزش باد شدید همراه است، باعث بارش های پراکنده ای در برخی نقاط استان می شود.
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: موجی بارشی دیگری در آخر هفته جاری وارد آسمان استان می شود که انتظار می رود بارش های خوبی با خود به همراه داشته باشد.
در سال آبی گذشته، در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.