مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و 43 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش ایلنا، احمد فعله گری در دیدار با استاندار کردستان به تشریح عملکرد شرکت گاز کردستان پرداخت و گفت: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود 100 درصد بوده و تنها شهر چناره از توابع شهرستان مریوان به علت قرار گرفتن در بستر سد قرار داشته و گازرسانی به آن در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی به وضعیت گازرسانی روستایی اشاره کرد و افزود: درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان 80 درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است و این امر نشان از توسعه خدمات دولت تدبیر و امید در این استان دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد روستاهای گازدار استان گفت: در استان کردستان حدود 1700 روستای دارای سکنه وجود دارد که گاز رسانی به 1500 روستا فراهم است در حال حاضر 1 هزار و 43 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مندست. 

وی افزود: درسال 95 شرکت گاز استان کردستان متعهد شده بود که 22هزار مشترک جدید را به مصرف‌کنندگان گاز استان اضافه کند که این رقم در پایان سال به 27 هزار مشترک افزایش یافت. 

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی 77 درصد بود که تا پایان شش ماهه اول سال جاری این میزان از مرز 80 درصد عبور کرده و تا پایان سال به 88 درصدافزایش می‌یابد.  

وی در ادامه اظهار داشت: تلاش شرکت گاز استان کردستان این است که از محل اعتبارات بند «ق» تعداد 457 روستای دیگر را ظرف دو یا سه سال آینده از نعمت گازطبیعی برخوردار کند و تعداد یک هزار و 500 روستای برنامه ریزی شده استان را که از قابلیت گازرسانی برخوردارست تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دهد . 

این‌مقام مسئول‌افزود: عملیات اجرای پروژه‌های گازرسانی در 100 روستای استان فعال بوده و به زودی عملیات گازرسانی در 35 روستای جدید شروع و تا پایان سال تعداد روستاهای گازدار استان کردستان از مرز یک هزار و 150 روستا عبور خواهد کرد . 

وی افزود: شرکت ملی گاز برای نصب هر انشعاب در سطح شهرها و روستاها بدون رتبه‌بندی استانها ، 6 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته است و با توجه به شرایط سخت و وضعیت جفرافیایی و توپوگرافی این استان به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌های صرف شده برای اجرای پروژه‌ها نیست و گاز کردستان با کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان اجرای پروژه ها ، انتخاب مسیر مناسب و کوتاهتر برای لوله گذاری و تخریب کمتر منابع طبیعی ، باغات و مزارع سعی کرده پروژه ها را با بودجه مصوب و حتی گاهی اوقات با صرف هزینه کمتر به اتمام برساند. 

 فعله‌گری در پایان این دیدار گفت: با مصوبه‌جدید شورای اقتصاد شرکت‌های گاز استانی موظف شدند تا سقف 240 میلیون تومان برای واحدهای صنعتی که در سه سال گذشته از سوخت مایع استفاده کرده اند هزینه کند که در استان کردستان 300 واحد شناسایی شده و در سال جاری برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 98 واحد صنعتی صورت گرفته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.