بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سراب شهرک کردستان با دمای هوای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین نقطه کشور بود و در این مدت خیرآباد زنجان با دمای منفی پنج و تکاب آذربایجان غربی با دمای منفی چهار درجه به ترتیب دیگر شهرهای سرد کشور بودند.
وی افزود: با ورود جریانات شمالی موجی از سرما هوا وارد منطقه شده و ضمن سپری شدن سردترین شب کردستان در سال آبی جاری، دمای هوای در برخی مناطق استان نیز تا 10 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کرده است.
چاره خواه تاکید کرد: در این مدت دمای هوا در سقز منفی 3.4 درجه سانتی گراد، هزار کانیان منفی 2.5، دیواندره منفی 2.5درجه سانتی گراد و دهگلان منفی 2.4سانتی گراد بوده است.
وی یادآور شد: در این مدت دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان، نیز با چهار درجه کاهش به 1.2 درجه سانتی گراد رسد و سلین هورامان با دمای 27.6 درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: روند کاهیش دما تا فردا پنجشنبه تداوم داشته و از روز جمعه دمای هوا افزایش پیدا می کند.
وی افزود: در اوایل هفته آینده نیز موجی از سرما و کاهش دمای هوا وارد منطقه می شود که بیشتر شهرستان های استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
چاره خواه در خصوص میزان بارش ها در سال آبی گذشته یادآور شد: در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه در آن 2 برابر میانگین کشور است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.