رئیس شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کردستان از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه موزه ملی علوم و فناوری در دانشگاه کردستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرث ایراندوست امروز در نشست با اهالی رسانه استان ضمن تشریح برگزاری شانزدهمین نمایشگاه موزه ملی علوم و فناوری در دانشگاه کردستان، افزود: این نمایشگاه در راستای شناخت بیشتر پیشنه دانش و توسعه و گسترش فنون و نوآوری و نیز تسری بخشی به عموم جامعه بویژه دانش آموزان و دانشجویان با همکاری وزارت علوم و دانشگاه کردستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: معرفی و تبیین حداکثری رشته های شیمی و فیزیک و زیست جهت درک بهتر مباحث آموختنی و اثر بخشی بیشتر به قشر تحصیلکرده از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است که به مدت یک هفته یعنی از ۲۲ مهر تا ۲۸ نیز پذیرای علاقمندان است.

ایراندوست ضمن تاکید بر رسالت و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال برگزادی چنین برنامه هایی گفت: ارتباط مستمر و مستحکم جامعه دانشگاهی با جامعه از طریق اینگونه اقدامات در تقویت امور فرهنگی و اجتماعی و البته امیدواری عموم به زیست به جهت پیشرفت نیز اثر گذار خواهد بود.

رئیس نمایشگاه ملی علوم وفناوری عنوان کرد: افزون بر جای دادن مباحث علمی نیز فراهم نمودن جنگ علمی هم که شامل تشریح و تبیین امور آزمایشی رشته های تجربی به دانش آموزان مقطع متوسطه است جای داده شده که علاوه بر این موارد نیز مقرر شده جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با محیط آکادمی و علمی بازدیدی از سطح دانشگاه صورت گیرد.

ایراندوست به محل برگزاری نمایشگاه هم گریزی زد و گفت: این نمایشگاه در سالن ورزشی شماره ۳ به مساحت هزار متر مربع غرفه بندی شده البته جنگ شادی در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی تشکیل می شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده نمایشگاه موزه علمی علوم و فناوری بیش از ۸ هزار بازدید کننده داشته باشد و طبق برنامه ریزی ها حدود ۸۰ وسیله و قطعه علوم تجربی و دایر شدن غرفه انتشارات دانشگاه مرکز کرد شناسی نیز لحاظ و جای داده شده است.

رئیس شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه علمی علوم و فناوری کردستان از تاسیس موزه دائمی علوم و فناوری در آینده ای نزدیک در دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: با حمایت های وزارت علوم و فناوری تا آخر امسال چارچوب قانون اجرای موزه ایجاد و در سال بعد وارد فاز اجرایی می شود و به عنوان جاذبه گردشگری در کنار جنبه علمی نیز موثر است و البته شامل شدن موزه مشاهیر کردستان با تمامی مختصات نیز از دیگر برنامه های فراروی دانشگاه کردستان است.

ایراندوست با اشاره به حمایت های مالی و معنوی نهاد های دولتی استان، خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری جهت برگزاری باشکوه تر این نمایشگاه دریغ نکردند و تمهیدات لازم نیز اتخاذ شده است.

وی در مورد دانشکده هنر و معماری هم اشاره ای کرد و گفت: این دانشکده در سال ۹۲ تشکیل شد و هن اکنون برای ۴۵۷ دانشجو در عمده رشته های شهرسازی و موسیقی و معماری خدمات ارائه می دهد.

به گفته ایراندوست در آینده ای نزدیک با افزوده شدن رشته صنایع دستی تعداد رشته های مورد تدریس به ۱۰ رشته افزایش می یابد.

رئیس شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کردستان عنوان کرد: از آنجا که  کردستان غنی از تمدن و فرهنگ کهن است دانشکده معماری به وظیفه خود می داند که در راستای معرفی و شناساندن این ظرفیت ها به توسعه اقتصادی و فرهنگی کردستان کمک کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.