به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجلیل از 18 روحانی پیشکسوت شهرستان سقز با بیان اینکه بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره) انقلاب ایران، انقلابی اسلامی است و این انقلاب به تمام جهان صادر خواهد شد، افزود: یکی از افتخارات انقلاب ایران این است که مبانی آن بر اساس اسلام است.
وی با اشاره به جایگاه روحانیان در جامعه اظهار کرد: دشمنان دین به دلیل هوشیاری عالمان دینی، هیچ وقت پیروز نشده اند بین مردم و این عالمان دینی شکاف ایجاد کنند.
وی ادامه داد: عالمان، عظمت خداوند را درک کردند و یکی از ماموریت های روحانیان، گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه است.
وی گفت: تحصیل، مسلط شدن بر نفس و تبلیغ دینی سه ویژگی روحانیان است که هیچ گاه از آن دست برنداشته اند.
آیت الله حسینی شاهرودی، تلاش برای گسترش فعالیت های دینی از طریق ساخت و تجهیز کتابخانه، تقویت پایگاه اطلاع رسانی دینی شافعی نیوز و جذب رشته کارشناسی ارشد فقه و حقوق شافعی را از برنامه های مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان برشمرد.
فرماندار سقز هم در این مراسم با اشاره به اینکه روحانیان همواره در راستای رفع مشکلات، مدیریت شهرستان را راهنمایی، حمایت و کمک کرده اند از برگزار کنندگان همایش تشکر کرد.
علی اکبر ورمقانی، افزود: دشمنان با فتنه گری از طریق برجسته کردن و دامن زدن به اختلاف های مذهبی در صدد تفرقه افکنی بین مسلمان هستند.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: ساخت بیمارستان جدید سقز، از مطالبه های اصلی مردم ، دارای پیشرفت فیزیکی مناسب است و بخشی از جاده سقز مریوان نیز آسفالت می شود.
او با بیان اینکه بیش از 85 درصد از اعتبارات شهرستان سقز در سال جاری به روستاها اختصاص یافته، عنوان کرد: گازرسانی به روستاها به جد پیگیری می شود.
امام جمعه سقز هم با محکوم کردن کشتار مسلمانان جهان به ویژه در میانمار گفت: مسلمانان در نقاطی از دنیا که در اقلیت هستند مورد ظلم قرار می گیرند.
ماموستا سید حسین حسینی، بابیان اینکه باید مسلمانان به رهبری روحانیان در راستای اعتلای دین مبین اسلام تلاش کنند، افزود: بی تفاوت بودن مسلمانان در برابر کفر جهانی، خسارت جبران ناپذیری برای اسلام خواهد بود.
وی با بیان اینکه، تعلیم دادن یک صدقه جاریه است، از تلاش روحانیان در راستای تعلیم به طلبه ها در مساجد تشکر کرد.
ماموستا عابد نقیبی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز هم هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از خدمات روحانیان و تشویق و ترغیب جوانان به پرداختن به علوم دینی برشمرد.
در ادامه، صادق میرزایی و سید محمد امین قریشی از روحانیان پیشکسوت به ترتیب پیرامون جایگاه علم و عالم در اسلام و نقش روحانیان در روشنگری جامعه به ایراد سخن پرداختند.
سپس از سال ها تلاش و مجاهدت دینی ماموستایان؛ عبدالرحمان حسین زاده، محمد صادق میرزایی، احمد ریاضی، صدیق جهانپور، محی الدین قریشی، عبدالقادر رحیم زاده، خالد قادرپناه، جلال شافعی کُرد، عبدالله شرافتی، عبدالله علایی نیا، سید حسین حسینی، محمدغفور قرنی، محمد مطاعی، محمدفلسفی، محمدحسین هوشمند، سلیمان نیک روش، عمر صالحی صاحب و علی خرمتائی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.
همایش تجلیل از 18 روحانی پیشکسوت شهرستان سقز با حضور روحانیان و مسئولان در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز برگزار شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
**خبرنگار:ابراهیم محمدحسینی** انتشار دهنده: امید بهمنی
7249/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.