محمد سعید مروخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت بخش دولتی و ارگان ها، بسیار ضعیف است و بخش خصوصی نیز به دلیل مشکلات خاص خود، قادر به پشتیبانی از ورزش و به ویژه هندبال استان نیست.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت حال حاضر هندبال استان چگونه است بیان کرد: باوجود امکانات اندک اما با حمایت و برنامه ریزی منظم هیات، این ورزش از سال های پیش تاکنون، تمام مراحل رشد خود را طی کرده و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات رفع شده است.
وی یکی از مشکلات اساسی در هندبال کردستان را پیوستن بازیکنان توانمند به باشگاه های دیگر استان ها به دلیل نبود امکانات و ضعف مالی در این استان عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از هندبالیست ها همینکه به مرحله ظهور و شکوفایی می رسند، با باشگاه هایی از دیگر استان های کشور که توان مالی بالایی دارند قرارداد می بندند و ثمره زحمات مربیان کردستان، نصیب تیم ها و باشگاه های خارج از استان می شود.
مردوخی، عامل اصلی خروج بازیکنان هندبالیست از کردستان را بی اعتنایی مسئولان در استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر نسبت به ورزش قهرمانی ذکر کرد.
رئیس هیات هندبال کردستان، به حضور نداشتن هندبال بانوان استان در لیگ برتر امسال، اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در سال جاری با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، یک تیم جوان بانوان را به لیگ برتر اعزام کنیم.
مردوخی با بیان اینکه حمایتی از حضور هندبال مردان استان در لیگ های معتبر کشور نشده است ادامه داد: امیدواریم مشکل مالی بخش مردان رفع و آنان نیز در لیگ های کشوری حضور یابند؛ همچنانکه معتقدیم در صورت حضور مردان هندبالیست در لیگ کشوری، جزو تیم های تراز اول خواهیم بود.
او در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات اختصاص یافته به هیات در سال جاری اشاره و اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان 60 میلیون ریال و فدراسیون هم 50 میلیون ریال به حساب این هیات واریز کرده و امسال تاکنون حدود 300 میلیون ریال برای هندبال استان هزینه شده است.
مردوخی، توان مربیان، داوران و مدرسان را در سطح بالایی عنوان کرد و گفت: هیات هندبال کردستان در ارزشیابی و عملکرد فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان، جزو هفت هیات برتر ایران است که نشان از تلاش بی دریغ اعضای هیات، مربیان و بازیکنان دارد.
رئیس هیات هندبال کردستان تاکید کرد: باتوجه به وضعیت مالی هیات، برنامه ریزی برای آینده هندبال بسیار دشوار است؛ بنابراین امیدواریم کمک ها و اعتبارات بیشتری به این هیات اختصاص یابد.
مردوخی اضافه کرد: هیات هندبال کردستان برای برنامه ریزی و پیشرفت این ورزش در استان، سالانه به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
هم اکنون بیش از 500 هندبالیست سازمان یافته و بیمه شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.