سرهنگ رسول کرمی چگینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالای قاچاقی که از مرزهای استان کردستان و آذربایجان وارد کشور شده است از مسیر شهرستان بیجار به نقاط دیگر کشور انتقال داده می شود که نیروی انتظامی بیجار با استفاده از اشراف اطلاعاتی، بیشترین آمار محموله های قاچاق را در این شهرستان کشف و ضبط نموده است.
وی اظهار کرد: سیگار خارجی، سلاح، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، مواد خوراکی و البسه بیشترین درصد کشف قاچاق توسط پلیس در بیجار بوده است.
چگینی با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی که پلیس برای امنیت، امنیت برای همه است، گفت: در این خصوص، نقش همدلی و همکاری مردم برای تحقق اهداف تعریف شده این شعار، بسیار موثر و پر رنگ می باشد.
وی افزود: رشد 19 درصدی تماس های تلفنی مردم به پلیس 110 در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حامل این پیام است که پلیس توانسته به خوبی نقش خود را در جامعه انجام دهد و مردم به نیروی انتظامی اعتماد بیشتری پیدا کنند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: 24 درصد مراجعات مردمی به دلیل نزاع و درگیری در 6 ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه نزاع و درگیری در رتبه اول بیشترین مراجعات است ادامه داد: مزاحمت و خیانت در امانت، رتبه های دوم و سوم مراجعات به نیروی انتظامی را به خود اختصاص داده است.
او با اشاره به اینکه شهرستان بیجار دارای قدمت فرهنگی غنی است اظهار کرد: انتظار می رود، مردم با خویشتن داری و افزایش آستانه صبر خود، برای طرح شکایت با موضوعات پیش پا افتاده و ساده به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه نکنند.
او ادامه داد: اجرای بیش از 164 برنامه فرهنگی و اجتماعی پلیس در هفته نیروی انتظامی، در راستای تعامل بیشتر مردم با نیروی انتظامی، افزایش سطح آگاهی مردم از قوانین اجتماعی و افزایش سطح امنیت از جمله برنامه های مهم نیروی انتظامی در این هفته است.
وی در پایان با دعوت از مردم برای همراهی با برنامه های این هفته به افزایش کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بهترین و موثرترین راه مبارزه با کاهش ابتلا به مواد مخدر، افزایش ارتباط عاطفی خانواده ها و دقت به وضعیت نوجوانان، بویژه نوجوانان پسر می باشد.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار دهنده: امید بهمنی
7350/6108
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.