به گزارش ایرنا، رسول حیدری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشانی و تقدیر از آتش نشانان شهر بیجار اظهار کرد: این شهرستان با توجه به وسعت و پراکندگی زیاد، به امکانات بیشتری برای امداد رسانی در حوادث و اطفای حریق احتمالی دارد.
وی افزود: تمام حوزه شهرستان بیجار شامل پنج شهر و حدود 180 روستای دارای سکنه براساس وظیفه انسانی و تعهد اخلاقی پرسنل خدوم آتش نشانی، تحت پوشش حفاظتی ایستگاه آتش نشانی شهر بیجار است.
حیدری به حفاظت از طبیعت و منابع ملی به عنوان یکی دیگری از مسئولیت های آتش نشانی اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی و مسئولان استان کردستان، ایستگاه آتش نشانی بیجار به سازمان ارتقا یافت که نوید بخش ارائه خدمت بیشتر، سریعتر و مناسب تر خواهد بود.
به گفته حیدری، مشکلات کاری و کمبود تجهیزات و امکانات در مواقعی پرسنل را با خطرات زیادی مواجه می کند که امیدواریم با این ارتقا سیستمی، فرصت خوبی برای تهیه تجهیزات و جذب امکانات بیشتر فراهم شود.
رئیس آتش نشانی بیجار تاکید کرد: برخی روستاهای منطقه کرانی حدود 150 کیلومتر با محل استقرار آتش نشانی فاصله دارند و این گستردگی و پراکندگی موجب تاخیر در عملکرد و اطفای حریق و امدادرسانی به موقع می شود.
شهرستان بیجار با پنج شهر، حدود 180 روستای دارای سکنه و جمعیتی حدود 90 هزار نفر به عنوان گسترده ترین و پراکنده تربن شهرستان استان کردستان در شرق سنندج مرکز این استان قرار دارد.
هفتم مهر به عنوان روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.