به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز چهارشنبه در نخستین جشنواره شهرستانی انگور ره شه سروآباد اظهار کرد: این میزان اعتبار برای رفع معضل اشتغال در جامعه بویژه در روستاهای مناطق کمتر توسعه یافته به منظور اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر در اختیار صندوق توسعه ملی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، این طرح هم اکنون در شورای نگهبان است که در صورت تصویب نهایی آن، شاهد توسعه روستاها و رونق گرفتن اشتغال و فعالیت های کشاورزی و باغی در این مناطق خواهیم بود تا از طریق توسعه روستاها، شاهد توسعه منطقه، شهر، استان و کشور باشیم.
وی افزود: دولت برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال به روستاها توجه ویژه ای دارد و خودکفایی در این مناطق را در اولویت قرار داده که با این روند شاهد مهاجرت معکوس در روستاها خواهیم بود.
مرادی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره شهرستانی انگور ره شه در سروآباد تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از پتانسیل های سروآباد در بخش باغداری و کشاورزی است، برگزاری این جشنواره ها در معرفی محصولات باغی در سطح استانی و ملی تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث تولید محصولات باغی ارگانیک در سطح ملی از استان های برتر است، یادآور شد: 80 درصد توت فرنگی تولیدی در این استان صادر م شود که بیانگر پتانسیل بسیار خوب این استان در تولید محصولات کشاورزی و باغی است.
وی به مشکلات بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: بدلیل مشکلات زیرساختی راه و همچنین نبود صنایع تبدیلی و سردخانه، در استان کردستان هزینه تولید محصولات باغی و کشاورزی بیشتر از درآمد حاصل از فروش است که این امر کاهش رغبت تولید کنندگان را بدنبال دارد.
مرادی ادامه داد: بیشترین سود و درآمد حاصل از فروش محصولات باغی و کشاورزی در استان کردستان نصیب دلالان می شود و تولید کنندگان ارزش افزوده کمتری نصیب شان می شود در حالیکه با ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه می توانیم شاهد افزایش تولید و افزایش ارزش افزوده بیشتر برای تولیدکنندگان باشیم.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید کنندگان اصلی محصولات باغی و کشاورزی در روستاها هستند و اگر بتوانیم از این تولید کنندگان به عنوان اولین قشری که اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کنند، حمایت کنیم حتما شاهد رونق تولید محصولات ارگانیک و افزایش اشتغال و کار در جامعه خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره شهرستانی انگور ره شه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی، اقشار مختلف مردم، باغداران و تولید کنندگان سروآباد با هدف معرفی این محصول در بازارهای مصرف داخلی، توسعه باغات و تجلیل از تولید کنندگان و باغداران نمونه برگزار شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.