به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مراد حسنی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس در طول این هفته از 30 شهریور تا ششم مهر در مناطق مختلف استان و با حضور هنرمندان، بازاریان و کسبه، فرهنگیان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم و مسئولان استان برگزار می شود.
وی افزود: این برنامه های شامل بهره برداری از چند طرح عمرانی، مسابقات ورزشی بومی - محلی، رژه نیروهای مسلح، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، نقاشی، پوستر و کاریکاتور، برگزاری شب شعر و خاطره شهدا است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان تاکید کرد: اعزام گروه های پزشکی به مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با مسئولان استان، رونمایی از هشت عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از مادران ایثارگر دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.
سردار حسنی یادآور شد: برنامه های هفته دفاع مقدس و مشارکت اقشار مختلف مردم می تواند در نهادینه شدن این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان و نوجوان انقلاب بسیار موثر باشد.
وی گفت: استان کردستان یکی از استان های مطرح و تاثیر گذار در دوران جنگ تحمیلی بود و 530 مکان حماسی در این استان شناسایی شده و 12 عملیات بزرگ نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی از کردستان شروع و اجرا شد.
وی با اشاره به نقش خبرنگاران در دوران جنگ تحمیلی افزود: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و بیان رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس ایفا کردند و هر جا رزمندگان اسلام حضور داشتند خبرنگاران نیز برای پوشش خبری حاضر بودند.
سردار حسنی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس خبرنگاران به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر اقشار بیشترین شهید و جانباز را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کردند.
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.
جنگ تحمیلی به مدت هشت سال طول کشید که طی آن بیش از 188 هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
آمار شهدای دفاع مقدس 188 هزار و 15 نفر است که از این تعداد 171 هزار و 235 نفر در جبهه های جنگ و 16 هزار و 708 نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن در شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.
جنگ تحمیلی در تابستان 1367 به پایان رسید.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.