محمد حمزه زاده روز دوشنبه در آئین افتتاحیه اولین سینمای بعد از انقلاب بیجار با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و شهرستانی در بیجار ضمن تقدیر از استقبال خوب مردم این شهر برای دیدن فیلم های سینمایی افزود: این استقبال بیانگر وجود ظرفیت خوب مردمی و پشتوانه هنری در این دیار است.
وی از هزینه حدود 10 میلیارد ریال برای راه اندازی سینما در بیجار خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مردمی و هنرمندان شاخص کشوری از این دیار، این یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
در ادامه این آئین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز با تاکید بر توسعه همه جانبه عمرانی و فرهنگی گفت: کار فرهنگی و اتفاق فرهنگی در این حد به همت جمعی نیاز دارد.
نصرالله زاده از اعلام آمادگی بیشتر و کاملتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور انجام کار فرهنگی بیشتر و در حجم بزرگتر در بیجار خبر داد و تاکید کرد: هرچه کار فرهنگی در بیجار بزرگتر و شاخص تر باشد، سازمان مدیریت بیشترین همکاری را خواهد داشت.
او هدف غایی این نوع فعالیت ها و توسعه عمرانی و رفاه اجتماعی را در راستای ارتقای ارزش های اخلاقی و تبیین ارزش های انسانی در جامعه بر شمرد و خاطرنشان کرد: سینما در این عرصه نقش مهم و بی بدیلی دارد و باید این ظرفیت را تقویت کرد و توسعه داد.
نصرالهی زاده از دغدغه مهم خانواده ها برای فرزندان خویش در ساعاتی که خارج از منزل و در میان جامعه هستند بعنوان یک موضوع مهم یاد کرد و ادامه داد: متولیان امور سینما و برنامه های فرهنگی باید این دغدغه را درک و نسبت به تامین آرامش و آسایش فکری و ذهنی خانواده ها توجه جدی داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خطاب به مدیران شهرستان گفت: به فکر راه اندازی و اجرای برنامه های شاخص فرهنگی بزرگتری برای بیجار باشید و در این راستا از هر همکاری لازم باشد برخوردار خواهید شد.
در ادامه برنامه افتتاح سینمای آزادی بیجار، فرماندار این شهرستان نیز خواستار حمایت بیشتر مدیریت استان و کشور برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به بیجار شد و خاطرنشان کرد: این اتفاق فرهنگی در نوع خود قابل تقدیر و موجب خرسندی مردم بیجار خواهد بود.
بیژن زندیه از وجود فرصت های فرهنگی، هنری و نبوغ بالای جوانان دیار گروس سخن گفت و افزود: وجود هنرمندان شاخص کشوری، موفقیت های هنرمندان و جوانان بیجار در کسب رتبه های برتر همه نشان از وجود فرصت هایی است که تاکنون مغفول مانده است و باید برای شکوفایی آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.
سینما آزادی بیجار با بازسازی سالن قدیمی متعلق به آموزش وپروش این شهر و صرف هزینه ای افزون بر 10 میلیارد ریال توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی بازسازی و راه اندازی شده است.
7350/6108
خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.