سید احسن علوی، شامگاه شنبه در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان استان کردستان در خانه کُرد افزود: براساس برنامه ششم توسعه حداقل حقوق برای بازنشستگان 20 میلیون ریال در هر ماه لحاظ شده و اگر کارکنانی کمتر از این میزان حقوق داشته باشند نهادها موظف به افزایش دریافتی آنان تا این میزان است.
به گفته وی، هم اکنون حقوق برابر مهمترین چالش برای بازنشستگان است که در برنامه ششم توسعه تمهیداتی برای یکسان سازی دریافتی های بازنشستگان نیز انجام یافته است.
وی کاهش قدرت خرید بازنشستگان را از دیگر چالش های این جامعه عنوان کرد و افزود: این کاهش در اثر رکود تورمی سال های 91 و 92 اتفاق اتفاده که طی آن حدود 67 درصد از قدرت خرید بازنشستگان کاهش داشته است.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره همچنین به لزوم احداث خانه مهر کردستان تاکید کرد و افزود: نمایندگان استان اجرای این طرح را از وزارتخانه های مربوطه از جمله وزارت راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگری می کند.
مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه بازنشستگان استان در هر ماه بیش از 368 میلیارد ریال حقوق دریافت می کنند افزود: از این میزان 200 میلیارد ریال توسط دولت و بقیه از سوی صندوق تامین می شود.
جلال برومند افزود: بدون کمک دولت صندوق بازنشستگی استان حتی قادر به پرداخت 40 درصد از حقوق بازنشستگان استان نیست و کمک های دولت در این خصوص نقش قابل توجهی را در آسایش بازنشستگان استان ایفا می کند.
به گفته وی، هم اکنون کردستان دارای 20 هزار و 770 بازنشسته است که از این تعداد 15 هزار و 184نفر آن مرد و پنج هزار و 586 نفر آن را بانوان تشکیل می دهند و این افراد شامل 17 هزار و 48 نفر بازنشسته، 295 نفر از کارافتاده، یک هزار و 180 نفر شاغل متوفی و 2 هزارو 247 نفر بازنشسته متوفی است.
وی میانگین حقوق ماهیانه بازنشستگان کردستان را 17 میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد و افزود: مهمترین خواست بازنشستگان از مسئولان یکسان سازی حقوق و همچنین افزایش دریافتی افرادی که از سال های 80 به قبل بازنشست شده اند است.
وی، افزایش قرادادهای بیمه های تکمیلی، کمک هزینه های ازدواج و کفن و دفن، افزایش حقوق با نرخ تورم، احداث خانه امید پس از 12 سال تصویب از دیگر درخواست های این قشر از مسئولان است.
در این آیین بازنشستگان نمونه به انتخاب نهادهای مختلف تجلیل شدند.
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.