به گزارش خبرنگار ایرنا، سروآباد یکی از شهرستان های مرزی استان کردستان است که 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد حمله توخانه ای و بمباران دشمن بعثی بود ضمن اینکه برخی از روستاهای این شهرستان بمباران شیمیایی شد.
وجود 2 یادمان دفاع مقدس در این شهرستان مرزی بیانگر رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است که اکنون مورد بازدید زائران راهیان نور قرار می گیرد.
فرماندار سروآباد گفت: مردم این شهرستان مرزی در هشت سال دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی های زیادی از خود برجای گذاشتند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد.
علی مفاخری روز جمعه اظهار کرد: از مجموع هفت یادمان دفاع مقدس استان کردستان، 2 یادمان در شهرستان سروآباد قرار دارد که شامل یادمان دزلی که قدمگاه مقام معظم رهبری است و یادمان دالانی که عملیات والفجر هشت در آن منطقه انجام شده است.
وی ادامه داد: شهرستان سروآباد هر سال میزبان زائران زیادی از اقصی نقاط میهن اسلامی است و در شش ماه نخست امسال بیش از پنج هزار نفر از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس این شهرستان بازدید کردند.
مفاخری اضافه کرد: آشنایی با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از مهمترین اهداف اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی بویژه یادمان های شهرستان سروآباد است.

**همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه ها در پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه نماز شهرستان سروآباد برگزار شد
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله نخست جشن عاطفه ها پنجشنبه 23 شهریور در سطح پایگاه های ثابت و سیار و جمعه 24 شهریور در مصلاهای نماز جمعه برگزار و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را برای دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت جمع آوری می شود.
کوهسار قاضی زاده افزود: مرحله دوم جشن عاطفه ها روز 19 مهر در مدارس شهرستان سروآباد برگزار می شود و کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده در این 2 مرحله جشن، در بین دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند توزیع می شود.
به گفته وی، از جمعیت 52 هزار نفری شهرستان سروآباد بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) هستند.

** همایش پیاده روی خانوادگی در سروآباد
به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، همایش پیاده رویی خانوادگی روز جمعه با حضور بیش از 300 نفر از شهروندان سروآبادی و فرماندار و مسئولان محلی برگزار شد.
شرکت کنندگان در این همایش، مسیر 2 کیلومتری میدان شهید مرادی به سمت روستای ترخان آباد را با پای پیاده طی کردند و در پایان به قید قرعه به 50 نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.