به گزارش ایرنا، شهلا مژده روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی همچون سال گذشته در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد.
به گفته وی، بخش شعر عاشورایی اصلی ترین بخش این کنگره است که در 2 رده جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان بالای 30 سال برگزار می شود.
مژده افزود: در بخش ویژه هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای استان کردستان بخصوص شهدای مدافع حرم به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
وی اضافه کرد: در این بخش همچنین شاعران می توانند آثار خود را در خصوص شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) برای شرکت در کنگره شعر عهاشورایی به دبیرخانه ارسال نمایند.
مژده با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی است.
وی شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن را از دیگر اهداف برگزاری دهمین کنگره دانست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با اشاره به اینکه در بخش ویژه از هر شرکت ‌کننده فقط یک مقاله پذیرفته می‌شود، افزود: موضوعات بخش مقاله‌ نویسی در محورهای شناخت هر چه بیشتر جریانات، فرق و مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه(ع) و آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می توانند مقالات خود را با موضوع پدیدار شناسی واقعه عاشورا، شهدای مدافع حرم و فرهنگ جهادی، نهضت عاشورا از اندیشه تا عمل، قمه زنی عشق به عاشورا یا تحریف عاشورا و امام شافعی و نهضت عاشورا ارسال کنند.
مژده ارسال دلایل عاشورا هراسی گروه‌های تکفیری، توانمند سازی نیروی کار در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، بررسی آسیب های اجتماعی تاثیر شبکه های اجتماعی بر نسل جوان به دبیرخانه این کنگره را از دیگر بخش های مقاله دانست.
وی با خبر اینکه آخرین مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی 12 مهر ماه امسال است، اظهار کرد: آثار به نشانی استان کردستان، شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی یا نشانی الکترونیکی @ershadghorve2016 یا Ershad-q@mihanmail.ir یا Ghorveh.ershad@yahoo.com ارسال شود.
به گزارش ایرنا، در بخش شعر عاشورایی رده جوانان به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنوراه و مبلغ 10 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 6 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
در بخش شعر عاشورایی رده بزرگسالان نیز به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال و به نفر سوم نیز لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال اهدا می شود.
در بخش ویژه نیز نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال خواهد شد، نفر دوم برنده جایزه لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال می شود و به نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ چهارمیلیون ریال اهدا می گردد.
در بخش مقاله نیز نفر اول برنده جایزه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال، نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال و چهار میلیون ریال اهدا می شود.
دهمین کنگره شعر عاشورایی قروه دهه دوم محرم امسال (10 تا 20 مهر) برگزار می شود
خبرنگار: سارا صالحی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.