رئیس اتاق تعاون استان کردستان بر لزوم اهتمام جدی برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد حسینی امروز در دوازهمین جشنواره تعاونی های برتر در سنندج با بیان اینکه قانون اساسی کشور بر مبنای سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تعیین شده، گفت: تعاونی یکی از تشکل‌های رسمی کشور است که در قانون اساسی هم موردتاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طبق قانون تعاونی‌ها مسئول مستقیم 25 درصد اشتغال هستند که در کردستان تنها شش درصد به وقوع پیوسته و این بیانگر عملکرد سلیقه ای مدیران کشوری و استانی است.

حسینی خاطرنشان کرد: تعاونی صنایع دستی و کشاورزی با کم ترین میزان دریافت وام از بخش دولتی توانسته ارزش افزوده و درآمد زیادی را بدون حمایت دولت کسب کند.

به گفته وی، درخواست بودجه برای خرید زمین شرکت نمایشگاهی بین المللی، مشکلات شرکت‌های تعاونی در رابطه با سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌های عامل برای پرداخت وام‌های مصوب و حمایت از اتاق تعاون برای ایجاد واحدهای ترخیص کالا در پایانه های مرزی استان از مهمترین چالش‌های بخش تعاون در استان است.

 رئیس اتاق تعاون استان کردستان با اشاره به اینکه مرکز داوری اتاق تعاون تنها مرجع رسیدگی به حل اختلافات تعاونی‌های استان است، حمایت و مساعدت برای تعامل با اداره کل دادگستری و ارگان های مربوطه و  تقویت اتحادیه‌های صنایع دستی مرغداری و مرزنشین و اتحادیه فرش برای اشتغال و شکوفایی اقتصادی را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.