بە گزارش ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، محمدحسن مقیمی روز دوشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان کردستان با بیان اینکە دولت دوازدهم بە تازگی مستقر شدە است، اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران باید سند چشم انداز، برنامە ششم توسعە و وعدەهای رئیس جمهور بە مردم برای شان مهم باشد.
وی مهمترین نقش در اجرای سیاست های دولت را بر عهدە بخشداران و فرمانداران دانست و افزود: خدمتگذاری بە مردم باید بە گونەای باشد کە بعد از گذشت چهار سال مردم خدمات انجام شدە را در عمل مشاهدە کنند.
مقیمی بە مشکلات پیش روی کشور در بخش های مختلف نیز اشارە کرد و یادآور شد: امروز هم عقب ماندگی از اسناد بالادستی وجود دارد و هم مطالبات مردم افزایش پیدا کردە است بر همین اساس باید تلاش ها نسبت بە قبل افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکە هم اکنون همە برنامەهای دولت مورد تایید همگان قرار گرفتە است، تاکید کرد: در دورە جدید خدمتگذاری باید نقص ها مرتفع و سرعت کار افزایش پیدا کند.
قائم مقام وزیر کشور از فرمانداران خواست محلی را برای ابراز نظر آزادانە مردم و ذکر نکتە نظرات خود در نظر بگیرند.
وی برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماە را نماد مشارکت مردم در تصمیم سازی و امیدواری آنان نسبت بە نظام و دولت ارزیابی کرد و گفت: در این انتخابات پاسخ بسیاری از سوالات و شبهات با رای مردم دادە شد کە بخشی از آن مرهون تلاش فرمانداران و بخشداران بود.
مقیمی استفادە حداکثری از پتانسیل نیروهای وزارت کشور در سطوح مختلف را نکتەای ارزندە در کارنامە دولت دانست و اضافه کرد: نیروها بە ساز و کارها آگاە و با تقسیم کار بە خوبی آشنا هستند.

** قائم مقام وزیر کشور شوراهای دورە پنجم دولت را یاری کنند
قائم مقام وزیر کشور از شوراهای دور پنجم شهر و روستاهای استان کردستان خواست در چهار سال آیندە دولت را در نیل بە اهداف تعین شدە یاری کنند.
محمدحسین مقیمی در همایش و کارگاە آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهر استان کردستان گفت: همە مشکلات کشور بە مسایل اعتباری بر نمی گردد بلکە مسایلی وجود دارد کە با هماهنگی و همیاری مردم قابل حل است و در این مسیر نقش شوراها پررنگ و با اهمیت است.
وی از آمادگی دولت برای حمایت همە جانبە از شوراها سخن گفت و ادامە داد: با همکاری و همراهی دولت و شوراها بە عنوان پارلمان های محلی می توان قدم های بزرگی در حل مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برداشت.
مقیمی نقش شوراهای شهر و روستا در توسعە کشور را حایز اهمیت دانست و اضافە کرد: در قانون اساسی جایگاە رفیعی برای شوراها تعریف شدە و شوراها می توانند در سامان دادن امور کمک حال دولت باشند.
وی یکی از مهمترین موضوعات کشور را پایبندی بە سند چشم انداز، برنامە ششم توسعە و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شوراها در شهر و روستاها می توانند با زبان سادە این مفهوم را برای مردم بە خوبی تشریح کنند.
قائم مقام وزیر کشور از اعضای شوراها خواست قانون را بە خوبی مطالعە کنند تا در آیندە مشکلی بوجود نیاید و ادامە داد: شوراها پیش نویس مصوبات خود را جهت تطابق با قانون بە حقوقدانان ارایە و از نظرات آنان بهرە ببرند.
مقیمی از اعضای شوراهای شهرها و روستاهای استان کردستان خواست با مسئولان اجرایی ارتباط وسیع و همە جانبە برای پیشبرد امور داشتە باشند.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.