به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز روز انتخاب و روز خلق حماسه ای دیگر است روزی که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی اعم از زن و مرد و پیر و جوان باز در میدان حاضر شده و با حضور آگاهانه به پای صندوق های اخذ رای آمده اند تا سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.
از ساعات اولیه صبح امروز که 2 انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور آغاز شده است مردم شهرها و روستاهای مختلف استان کردستان نیز با اراده و عزمی راسخ و تشکیل صف های طولانی در شعب اخذ رای حضور پیدا کرده اند.
در میان صف های تشکیل شده در شعبات اخذ رای استان کردستان چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند شور و نشاط نوجوانان 18 ساله ای است که می خواهند با به صندوق انداختن رای خود برای نخستین بارطعم شیرین مشارکت در سرنوشت مملکت خود را بچشند.
امروز این نوجوانان نیز همانند سایر هموطنان خود آمده اند تا در میان خالقان حماسه قرار بگیرند، حماسه ای که دشمنان ایران و نظام را مانند همیشه ناامید کند و به جهانیان نشان دهد که فرزندان این مرزو بوم همواره در صحنه بوده و پایبند به آرمان های والای نظام و رهبری هستند.
وریا یکی از رای اولی ها که از چهره اش معلوم بود برای به صندوق انداختن رای خود لحظه شماری می کند در یک از شعبات اخذ رای گفت: از اینکه به سنی رسیده ام که می توانم در سرنوشت خود و کشور خود سهیم باشم بسیار خوشحالم و بدون شک سایر همسن و سالانم نیز این احساس را دارند.
وی با بیان اینکه در این مدت سعی کرده ام اهداف وبرنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها را رصد کنم افزود: بدون شک به کاندیدایی رای می دهم که به اهداف و خواسته های من نزدیک تر باشد.
پخشان یکی دیگر از رای اولی ها نیز گفت: همه ما به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم درتعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته باشیم و به دشمنان نشان دهیم ما همیشه هستیم.
وی اظهار کرد: به عنوان یک رای اولی بسیار خوشحالم که قرار است مانند سایر هموطنانم برای آینده کشورم تصمیم بگیرم و باید سعی کنیم با انتخاب اصلح خود آینده ای روشن برای کشور رقم بزنیم.
حضور با نشاط نوجوانان رای اولی در این عرصه مهم سیاسی کشور نشان می دهد که قشر جوان تا چه اندازه به آینده مملکت خود اهمیت می دهند و با پا گذاشتن به عرصه انتخاب بیش از پیش به خود می بالند در کشوری زندگی می کنند که می توانند در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.
رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان کردستان نیز آغاز شده است.
از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده است که دست اندر کاران انتخابات در سال جاری آرای مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سیار جمع آوری می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
در این 2 شهر 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده که شرکت کنندگان باید منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی انتخاب کنند.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
مردم کردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یک هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می کنند.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است.
از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
7348/ 3020
**گزارش: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.