به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین طرحی که مورد بازدید احمد اصغری مهرآبادی قرار گرفت پروژه یک هزار و 120 واحدی جهاد نصر کردستان در شهرک بهاران سنندج بود که 60 درصد پیشرفت داشته است.
مهرآبادی همچنین از پروژه مسکن مهر یک هزار و 34 واحدی فاز 3 شهرک بهاران نیز بازدید کرد، این پروژه به صورت تعاونی ساخته می شود و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آخرین پروژه ای که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرد، واحدهای مسکن مهر یک هزار و 728 واحدی دگایران سنندج بود، یک هزار و 276 واحد این طرح آماده بهره برداری است و متقاضیان برای قسط بندی به بانک مسکن معرفی شده اند.
برای ساخت این تعداد واحد مسکونی 701 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
یکی از ساکنان این پروژه در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پایین بودن کیفیت واحدها انتقاد کرد و گفت: عدم تحویل امتیاز آب، برق، گاز و تلفن از طرف شرکت های مرتبط، از مشکلات اصلی این واحدها است.
وی با بیان اینکه اغلب متقاضیان این واحدها تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی هستند، ادامه داد: بالا بودن میزان اقساط تسهیلات دریافتی و سود مشارکت از دیگر مشکلات عمده ای است که متقاضیان با آن مواجه هستند.
این متقاضی واحد مسکن مهر دگایران اضافه کرد: متقاضیان به دلیل ضعف مالی و کمی درآمد، توان پرداخت اقساط تعیین شده را ندارند و انتظار داریم دولت و وزارت راه و شهرسازی چاره ای برای رفع این مشکل بیندیشد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نیز قول پیگیری مشکلات متقاضیان را داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی بعد از سفر اخیر خود به کردستان، نامه ای را به سخنگوی دولت ارائه کرده تا مشکل بالا بودن سود مشارکت در هیات دولت بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود.
احمد اصغری مهرآبادی افزود: در صورت تصویب هیات دولت برای کاهش نرخ سود مشارکت، اقساط تسهیلات متقاضیان مسکن مهر دگایران سنندج کاهش یافته و به صورت پلکانی محاسبه و دریافت خواهد شد.
وی پیشنهاد کرد، جلسه ای با حضور نمایندگان متقاضیان مسکن مهر دگایران و مسئولان شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات، تشکیل شود تا هر چه سریعتر، مشکلات مربوط به امتیازات، آب، برق، گاز و تلفن این واحدها برطرف گردد.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، به طور همزمان 2 هزار واحد مسکن مهر کردستان در سه شهرستان سنندج، کامیاران و قروه تحویل متقاضیان شد.
برای ساخت این واحدهای مسکونی، یک هزار و 102 میلیارد ریال اعتبار از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی هزینه شده که شامل 6 تعاونی مسکن مهر است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.