معاون استاندار کردستان ایجاد و توسعه دولت الکترونیک را عاملی اساسی و مهم در بهبود فضای کسب و کار ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در جلسه هماهنگی اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سنندج، افزود: ایجاد دولت الکترونیک به سرعت، دقت، شفافیت، عدالت و سلامت سیستم اداری کمک می کند و زمینه خدمات رسانی مطلوب به مردم را مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی از امسال لازم الاجراست، اظهار داشت: اجرای دولت الکترونیک در استان کردستان افزون بر تسریع بخشی به خدمات ارائه شده در افزایش اعتماد عمومی و توسعه کسب و کار ها نیز موثر واقع خواهد شد.

فیروزی به برخی چالش‌های استان کردستان در حوزه اقتصادی نیز گریزی زد و گفت: اکثر کشور ها با گسترش فناوری اطلاعات صرفا پهنای باند را مصرف نمی کنند بلکه از این طریق خلق ثروت می کنند و چنانچه استان کردستان از این بستر برای ایجاد اشتغال و کسب ثروت بهره مند نشود و فقط مصرف کننده باشد از شاهراه اطلاعات و خلق ثروت نیز خارج می شود.

وی ادامه داد: بایستی مسیر یک‌طرفه را به مسیر دو طرفه تبدیل کنیم و در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نهایت تلاش را به کارگیریم در غیر این صورت فقیر و فقیرتر خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان عدم اجرای این طرح در متضرر شدن به اقتصاد استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر مجموعه‌های دولتی در این طرح ملی مشارکت نداشته باشند در تامین نیازهای دستگاه‌های دولتی به خارج از استان مراجعه و کسب و کارهای داخل استان نیز متاثر از این امر متضرر می‌شوند.

فیروزی عنوان کرد: لازمه توسعه کسب و کار در درون استان از طریق دولت الکترونیک اتخاذ ساز و کارهایی برای رفع موانع و رونق بخش اقتصادی است و همکاری و مساعدت بخش‌خصوصی نیز لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بایستی تمامی بنگاه‌های تولید کننده، توزیع کننده و خدمات‌رسان در این سامانه ثبت‌نام کنند و خروجی‌شان خرید دستگاه‌های دولتی از تامین‌کنندگان کالا و خدمات داخل استان باشد چراکه به توسعه کسب و کارها منجر می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ایجاد دولت الکترونیک در شفافیت سازی و توزیع ثروت عادلانه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.