به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز جمعه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی' دف نوای رحمت' در سنندج اظهار کرد: موسیقی عرفانی در پرورش روح و عقل انسان تاثیر فراوانی دارد، اما موسیقی مبتذل غربی منجر به تخریب روان بشر شده و حالت لهو و لعب دارد.
وی افزود: موسیقی که مفید و تاثیرگذار نبوده و در مجالس لهو و لعب از آن استفاده شود انسان را به فحشا می کشاند و اسلام با چنین موسیقی مخالف است.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: بدون شک دین مبین اسلام با اصل موسیقی که منجر به رشد و تعالی روح و روان انسان می شود مخالفتی ندارد و موسیقی عرفانی دف که هم در مجالس عزا و هم در مجالس شادی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های منطقه کردستان موسیقی به ویژه موسیقی عرفانی دف است و امروز این استان به عنوان پایتخت دف جهان شناخته می شود لذا باید در راستای حفظ و ارتقای این هنر بیشتر تلاش شود.
رییس حوزه هنری استان کردستان نیز با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره هنرمندانی از 25 استان کشور حضور داشتند، گفت: در طول سال های برگزاری این جشنواره هر سال شاهد تکامل و رشد آن بوده ایم.
امین مرادی افزود: کردستان در این سه روز میزبان جشنواره دف نوای رحمت با شعار هنر، همگرایی و مهربانی در راستای اصالت، وحدت و مهربانی در مکتب انسانی بود.
وی اظهار کرد: برای تعالی هرچه بیشتر جشنواره مسیری طولانی در پیش داریم و امسال زمینه سازی برای برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی و حضور گروه های بیشتری از سایرکشورهای دنیا بود.
در این آیین از برترین های جشنواره و پیشکسوتان حوزه موسیقی عرفانی دف در کردستان از جمله خلیفه ماشاءالله صفوتی، خلیفه یدالله مرادی، خلیفه ماشاءالله بختیاری، عطاء الله سلامیه و سید علاءالدین یاسینی تجلیل شد.
هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی'دف نوای رحمت' و نخستین دوره بین المللی این جشنواره روزهای هشتم تا دهم شهریور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.