سردار 'کیومرث شیخی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در این مدت در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی 12 میلیون و 781 هزار و 700 نخ سیگارت خارجی، 295 هزار و 567 قلم لوازم آرایشی بهداشتی را کشف و ضبط کردند.
به گفته وی، در این مدت کشف 125هزار و 627 ثوب البسه و هشت هزار و 747 دستگاه گوشی تلفن همراه از دیگر اقدامات شاخص مرزبانی استان در پنج ماه گذشته بود.
وی در ادامه به کشف بیش از 44 هزار و 240 لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله های مرزی در ماه های گذشته اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه خروج مواد سوختی از کشور موجب اختلال در نظام اقتصادی می شود، مرزبانان با شدت با قاچاق کالا و سوخت برخورد می کنند.
وی افزود: در این مدت 101 قاچاقچی دستگیر و 70 دستگاه خودرو و موتورسیکت نیز توقیف شده است.
وی ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.
وی با اشاره به فعالیت 2 بازارچه رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه در استان، اظهار کرد: علاوه بر بازارچه های رسمی، مرزنشینان می توانند با اخذ کارت تردد در گذرهای مرزی موقت با حفظ عزت و کرامت در چارچوب مقررات فعالیت اقتصادی داشته باشند و امرار معاش کنند.
فرمانده مرزبانی کردستان به نقش مرزبانی در زمینه مقابله با قاچاق کالا و تحقق شعار سال 96 'اقتصاد مقاومتی و تولید، اشتغال' اشاره کرد و افزود: نه تنها در سال جاری بلکه در تمامی ادوار نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرزبانی تلاش می کند که با مقابله جدی با قاچاق کالا، به تولید داخلی کمک کند و اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز است.
کردستان در قسمت غربی ایران واقع شده و 227 کیلومتر از مرز ایران و عراق در این استان قرار دارد. بانه، مریوان و سروآباد سه شهرستان مرزی کردستان است.
**خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.