به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه های کردستان در سنندج با اشاره به قدرت امروز رسانه در جهان اظهار داشت: دولت باید در خصوص حمایت از رسانه های محلی برنامه های ویژه را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با یادآوری حماسه مردم کردستان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر لزوم تحقق وعده های دکتر روحانی به مردم کردستان تاکید کرد.

علوی به بحران آب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: میزان بارش های استان کردستان 2 و نیم برابر میزان کشوری است اما این به معنای وضعیت مطلوب برای استان نیست.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 10 درصد روان آب های کشور در کردستان وجود دارد، اضافه کرد: استان های همجوار ما با مشکل آب شرب مواجه اند و این لزوم برنامه ریزی مدون در این بخش را نشان می دهد.

نماینده مجلس دهم بر لزوم تغییر سیاست های وزارت نیرو در قبال استان کردستان تاکید کرد و گفت: افزایش سدها در کشور باعث ایحاد مشکلات زیست محیطی خواهد شد و با توجه به اینکه مهمترین صنعت استان، کشاورزی است لازم است دولت با نگاهی ویژه مسائل آب در کردستان را بررسی کند.

علوی اقدامات استاندار کردستان در خصوص مسائل آب استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: کشاورزی کردستان نیازمند تدبیر ویژه وزارت نیرو است.

عضو کمیسیون عمران مجلس از سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان در روز دوشنبه همین هفته خبر داد و اظهار داشت: با همراهی نمایندگان مجلس و دولتمردان پیمانکاران بومی در پروژه های راهسازی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: اعتبارات اندک کردستان را توسعه نمی دهد و نیازمند ورود جدی بخش خصوصی و شرکت های بزرگ دولتی هستیم.

احسن علوی تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان را نیازمند 7 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: اعتبارات قطره چکانی دولتی جوابگوی این روند توسعه یافتگی نیست.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی همگرایی نیروهای متخصص و توانمند کردستان را در جهت کمک به توسعه استان ضروری دانست و گفت: سیاسی کاری و حذف جریان رقیب از هر طرف مانعی برای توسعه و آبادانی است.

وی در پایان به برخی چالش های سرمایه گذاری در کردستان اشاره کرد اشاره کرد و افزود: بدسلیقگی و رفتار نامناسب با سرمایه گذار از طرف بعضی ادارات مهمترین مانع سرمایه گذاری در استان است.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712644
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.