به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگلری شامگاه پنجشنبه در همایش شهرداران استان که به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در هتل هاله بانه برگزار شد، افزود: پیگیرهای جدی در بحث مرز سیرانبند بانه انجام شده و نامه های در این راستا به وزای مربوطه نوشته ام و جلسه ای با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: آقای جهانگیری قول داد موضوع سیرانبند بانه را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند و امیدواریم این امر هرچه زودتر تحقق پیدا کند.
بیگلری اظهار کرد: از اقای یزدانی دعوت کردم که بازدید از مرز سیرانبند و منطقه ویژه اقتصادی داشته باشند که وی قول مساعد داده که سفری در رابطه با حل مشکل سیرانبند بانه و بحث منطقه ویژه اقتصادی داشته باشند.
وی با بیان اینکه موضوع زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی حل شده گفت: قرار شده که مقدمات اجرای منطقه ویژه اقتصادی در 6 ماه فراهم شود اما با وجودی که بیشتر از 6 ماه گذشته تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
بیگلری اظهار کرد: ساختمان بیمارستان بانه به اتمام رسیده و ساختمان بیمارستان سقز تا 8 ماه آینده به پایان برسد و برای تجهیز بیمارستان بانه باید به صورت جدی پیگیری شود با توجه به اینکه بیمارستان توسط وزارت راه شهرسازی ساخته شده و تجهیزات باید توسط وزارت بهداشت تامین کنند اگر به طور جدی پیگیری نکنیم این بحث به نتیجه نمی رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب شهرداران اشاره کرد و گفت: باید به شهرداران توجه شود چراکه هر کدام از این افراد تجربه های خوبی دارند.
بیگلری تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبارات به صورت قطره چکانی تبدیل شده و شاهد کاهش ساخت و ساز در کشور هستیم و شهرداری ها جای آزمون خطا نیست بنابراین درخواست می کنم که بانک اطلاعاتی برای انتخابات شهرداران مناسب تشکیل شود و شاهد انتخاب شهرداران با تجربه و تلاشگر برای شهرهای کردستان باشیم.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.