به گزارش خبرنگار ایرنا، جمیل احمدی شامگاه چهارشنبه آیین افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج افزود: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در 2 بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود و این تعداد در مراکز دولتی و در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر اموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان 16 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در 10 شهرستان فعال است اظهار کرد: در این مراکز آموزش های مختلف مهارتی به فارغ التحصیلان، روستاییان و اقشار دیگر بر اساس توانایی، مهارت و علاقمندی ارائه می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: همچنین در سطح استان 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت دارند و سالانه هزار و 500 ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارائه می دهند.
به گفته وی مراکز آزاد فنی و حرفه ای دارای پنج انجمن صنفی هستند که 2 مورد از این انجمن ها در سنندج، یک مورد در بیجار و دیواندره، یک مورد سقز و بانه و یک مورد نیز در قروه و دهگلان قرار دارند.
وی اظهار کرد: سیاست سازمان فنی و حرفه ای در کشور و استان توسعه و حمایت از بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد است چون این مراکز کمک خوبی به اشتغال در کشور خواهند کرد.
احمدی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز و مزیت شهرستان ها است، ادامه داد: سفارش محور بودن یکی دیگر از مزیت های دوره های آموزشی مراکز ما است.
وی در ادامه با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان با مشکلاتی از جمله نبود بیمه مدیران و موسسان این آموزشگاه ها مواجه هستند خواستار توجه به این موضوع و تصویب یارانه ای برای این موسسات در مجلس شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان همچنین خواستار واگذاری زمین به آموزشگاه های آزاد با کاربری آموزشی و اختصاص تسهیلات با کارمزد به این آموزشگاه ها شد و گفت: کمک به این بخش، علاوه بر اینکه به توسعه این آموزشگاه ها می انجامد می تواند به اشتغال مولد و پایدار نیز کمک کند.
وی در ادامه اظهار کرد: مصوب شده بود که مربیان آموزش های فنی و حرفه ای تبدیل وضعیت شوند و ما در استان 100 مربی واجد شرایط داشتیم که 55 نفر از این تعداد تبدیل وضعیت شده و 45 نفر دیگر باقی مانده که امید می رود وضعیت آنان نیز مشخص شود.
احمدی افزود: همچنین اعتباراتی که به بخش آموزش های مهارتی در سطح ملی و استانی اختصاص می یابد بسیار ناچیز است که انتظار می رود این مساله در مجلس پیگیری شود.
وی در ادامه به مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: این مسابقات سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی و با هدف شناسایی نخبگان مهارتی برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اظهار کرد: در هجدهمین مرحله این مسابقات هزار و 799 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 64 نفر از این تعداد در 23 رشته به مرحله استانی راه پیدا کردند و طی 2 روز با هم به رقابت پرداخته و برگزیده ها به مرحله ملی راه می یابند.
مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت طی 2 روز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج برگزار می شود.
از 31 تیر تا 6 مرداد با عنوان هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.