به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، محسن بختیار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از طرح های آبرسانی و فاضلاب شهر دیواندره، از برنامه ریزی برای ایجاد تأسیسات فاضلاب در شهرهای بیجار، کامیاران، سریش آباد، دیواندره، دهگلان، حسن آباد یاسوکند و ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای سنندج، سقز و مریوان دیدن کرد.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این بازدید گفت: آبفا در راستای ایجاد سیستم جامع بهره برداری فاضلاب، کار مطالعه و عملیات اجرایی طرح های فاضلاب در قالب ایجاد تأسیسات فاضلاب شهرهای استان از محل اعتبارات استانی ویژه را در حال انجام و اقدام دارد.
محمدحسین محمدی در خصوص میزان پیشرفت این طرح ها نیز اظهار کرد: پروژه ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر بیجار دارای 90 درصد پیشرفت، کامیاران 80 درصد، سریش آباد 97 درصد، دیواندره 66 درصد، دهگلان 53 درصد و حسن آباد یاسوکند 86 درصد پیشرفت کرده است.
به گفته وی، برای اجرای طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر دیواندره، حدود 66 میلیارد ریال هزینه شده که حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه که طی سال های آینده به بهره برداری می رسد 200 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.
جمعیت افق طرح آبرسانی دیواندره 51 هزار نفر و سال افق نیز 1415 بوده و تصفیه خانه این شهرستان نیز در زمینی به مساحت 4.5 هکتار و با ظرفیت 250 لیتر برثانیه با یک مدل در حال احداث است.
محسن بختیار معاون وزیر نیرو در ادامه از پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره نیز بازدید کرد، سال افق این طرح 1415 و جمعیت افق طرح 63 هزار نفر و سیستم تصفیه از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.