به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا احمدی پور در این بازدید در جریان اقدامات انجام شده در پروژه هتل لاله و میزان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این بازدید گفت: پروژه هتل لاله در زمینی به مساحت 34 هزار متر و زیربنای 32 هزار متر در حال احداث بوده و دارای 116 اتاق و 300 تخت است.
آرمان وطن دوست با بیان اینکه این هتل پنج ستاره بوده و عملیات ساخت آن در دولت گذشته آغاز و پس از مدت زمانی توقف در سال 93 مجددا عملیات احداث آن شروع شد افزود: این پروژه هم اکنون با 45 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و پیش بینی می شود تا یک سال و نیم آینده به اتمام برسد.
وی همچنین به میزان تسهیلات این پروژه اشاره کرد و گفت: میزان تسهیلات این هتل 250 میلیارد ریال است که 70 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از پروژه فاز 2 هتل شادی سنندج نیز بازدید کرد.
فاز 2 هتل شادی سنندج نیز در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای 11 هزار متر مربع احداث می شود و میزان تسهیلات این پروژه نیز 215 میلیارد ریال است که 100میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
پروژه فاز 2 هتل شادی سنندج هم اکنون دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
احمدی پور همچنین در ادامه بازدیدهای خود از قسمت های مختلف عمارت مشیردیوان سنندج نیز بازدید کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به استان کردستان سفر کرد و در سفر یک روزه خود علاوه بر بازدید از آثار باستانی و میراث فرهنگی استان در شورای اداری استان شرکت کرده و با جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای تبادل نظر و ارایه راهکارهای توسعه صنعت گردشگری کردستان دیدار می کند.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.