به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح 'کتابفروشی به وسعت ایران' آبان ماه سال 94 از سوی وزارت فرهنگ و اسراد در کشور اجرا شد و استقبال خوب از این طرح موجب شد که این طرح به صورت فصلی و با عناوین مختلف، عیدانه کتاب، پاییزه کتاب و تابستانه کتاب در سطح کشور اجرا شود.
اجرای این طرح در تابستان سال جاری بار دیگر فرصتی را برای علاقمندان به مطالعه و کتاب و کتابخوانی فراهم می اورد تا کتاب های مورد نظر خود را از کتابفروشی ها تهیه کرده و این یارقدیمی در این روزهای گرم بازهم مهمان خانه های مردم شود.
ثبت نام برای طرح' تابستانه کتاب' در سال جاری از 12 تیر آغاز شده و تا 30 تیرماه جاری ادامه دارد و کتابفروشی های دارای پروانه کسب دارای تاریخ معتبر می توانند در مدت زمان تعیین شده با مراجعه به سایت خانه کتاب به آدرسketab.ir در این طرح شرکت کنند.
در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال تعیین شده است.
خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح 'تابستانه کتاب' خریداری کند.
براساس اعلام خانه کتاب تاکنون حدود 25 کتابفروشی در سطح استان در این طرح ثبت نام کرده اند و کردستان در زمره استان هایی قرار دارد که بیشترین استقبال را از این طرح داشته است.
کارشناس امور کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این رابطه می گوید: کتابفروشی های چیستا، آراز، زانست، زانکو، شیخی، کردستان، آمیار و آلای روناکی از جمله کتابفروشی هایی است که تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند.
شب بو بخشا با بیان اینکه اکثر این کتابفروشی ها در دوره های قبلی این طرح نیز حضور داشته اند و از طریق خانه کتاب با زمان و نحوه اجرای طرح آشنا می شوند، افزود: اجرای این طرح اقدام بسیار مناسبی در راستای رونق بازار کتاب است و تا حدودی می تواند رونق را به کتابفروشی ها برگرداند.
به گفته وی اجرای این طرح مردم را به کتابفروشی ها می کشاند تا علاوه بر اینکه به کتاب های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند با سایر کتاب های موجود در کتابفروشی های نیز آشنا شوند.
مدیر کتابفروشی آراز سنندج که کتابفروشی وی یکی از کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح است گفت: اجرای این طرح اقدام مناسبی در راستای رونق بازار کتاب است و می تواند تا حدودی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهد.
سعدی سجادی افزود: در این طرح، کتاب های کودکان با 25 درصد تخفیف و کتاب های عمومی نیز با 20 درصد تخفیف عرضه می شود و کتابفروشی ها نیز خود تا 10 درصد به خریداران تخفیف می دهند.
وی اظهار کرد: علاقمندان می توانند با تا 100 هزار تومان خرد از تخفیف 20 تا 30 درصدی برخوردار شوند بر این اساس اگر درست و به موقع اطلاع رسانی شود و مردم اطلاع پیدا کنند طرح بسیار خوبی برای علاقمندان به کتاب است.
مدیرکتابفروشی آراز سنندج ادامه داد: در دوره های گذشته نیز در این طرح شرکت داشته ایم و بسیار خوب بوده اما مردم اطلاع چندانی ندارند و یا خوب متوجه نمی شوند که باید در این راستا بیشتر کار شده و اطلاع رسانی صورت گیرد.
مدیرکتابفروشی چیستا سنندج یکی دیگر از شرکت کننده های این طرح گفت: متاسفانه اطلاع رسانی لازم در این راستا انجام نشده و مردم اطلاع چندانی از این طرح ندارند.
سامان نیک روزی افزود: استقبال مردم باوجود اطلاع رسانی کم در دوره های قبلی بسیار خوب بوده و این امر خود نشان می دهد که مردم استان تاچه اندازه به امر کتاب و کتابخوانی علاقه دارند.
وی اظهار کرد: بدون شک اطلاع رسانی رسانه ها و جراید می تواند در معرفی بیشتر و بهتر این طرح بسیار موثر بوده و مردم بیشتری از این فرصت استفاده کنند.
مدیرکتابفروشی چیستا سنندج تاکید کرد: اجرای اینگونه طرح ها ادامه داشته باشد و اطلاع رسانی های لازم و به موقع نیز در این زمینه انجام شود.
ثبت نام در طرح 'تابستانه کتاب' تا 30 تیرماه جاری بوده و طرح نیز از 15 مرداد تا 15 شهریور جاری در بازه زمانی یک ماهه در کتابفروشی های مورد تایید خانه کتاب اجرا می شود و مردم می توانند کتاب های مورد علاقه خود را با تخفیف تهیه کنند.
7348/6108
**گزارش:افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.