به گزارش ایرنا محمدرضا رستمی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه پنجمین گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور در سنندج افزود: حمایت دولت از جوانان زمینه رشد خلاقیت ها، شکوفایی و نوآوری ها و رشد و توسعه جامعه را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته مسئله جوانان با جدیت مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است.
وی مشارکت و حضور جوانان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی را ضروری برشمرد و افزود: اگر مشارکت جوانان در عرصه های مختلف جامعه نادیده گرفته شود با آسیب ها و بحران های بزرگی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: حوزه جوانان که دچار بحران شده یا به دلیل کم توجهی مورد غفلت واقع شده است در برنامه ریزی ها و مدیریت های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
رستمی تحولات کیفی و کمی، تحرک و پویایی حوزه جوانان استان را بسیار ارزشمند و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است دولت دوازدهم نگرش ملی و وسیع تری به امور جوانان داشته باشد.
وی اظهار کرد: عدم مشارکت جوانان و نادیده گرفتن خلاقیت ها و نوآوری های جوانان منجر به عدم پویایی و عدم پیشرفت کشور خواهد شد.
وی راه اندازی خانه جوانان در هر شهرستانی و استانی ضروری دانست و گفت:اداره خانه جوانان باید به سمن ها و جوانان واگذار شود.
وی تاکید کرد: تعریف خانه جوانان به یک حوزه اداری مانع پویایی رشد و شکوفایی جوانان می شود.
به گفته وی اگر در خانه جوانان به مشارکت جوانان توجه نشود بدون شک خانه جوانان به سمت انحراف حرکت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه چهار ماه آینده کمپین رهبران جوانان در فارس راه اندازی خواهدشد گفت: درصددیم این کمپین نیز در استان کردستان راه اندازی شود.

**توسعه مناطق کم برخوردار مورد توجه ویژه دولت است
مدیرکل هماهنگی و ساماندهی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: تقویت انسجام ملی مناطق کم برخوردار مورد توجه ویژه دولت است.
سید جواد رضوی افزود: در راستای سیاست های دولت در امور جوانان وزیر ورزش و جوانان و معاون وزیر امور جوانان بر تقویت و توسعه مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته تاکید ویژه ای دارند.
وی عملکرد گردهمایی های قبلی استان کردستان را در حوزه جوانان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری گردهمایی جوانان سراسر کشور به میزبانی استان کردستان و حضور مسئولان سراسر کشور می تواند توانایی ها ظرفیت ها و مزیت های استان را معرفی کند.
وی تبادل نظر و انتقال تجارب بین استان های مختلف، تبیین برنامه ها و سیاست های وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان بمنظور هماهنگی در فعالیت ها و امور جوانان را برخی از اهداف این گردهمایی بیان کرد.
رضوی نقش ادارات. مختلف را در امورات جوانان تاثیر گذار دانست و افزود: رشد کمی و کیفی ستاد ساماندهی جوانان در سطح ملی، استانی و شهرستانی می تواند نوید بخش برنامه ریزی مناسب و توجه ویژه دولت به جوانان باشد.
وی ادامه داد: تصویب بودجه سال 96 و رشد بیش از 9 برابری بودجه نسبت به سال گذشته بیانگر توجه ویژه دولت به امور جوانان است.
وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 95 حدود چهار هزار و 133 ستاد ملی، استانی و شهرستانی در کشور برگزار شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته ستادهای شهرستانی به عنوان مهم ترین مرجع تصمیم گیری و سیاستگذاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
رضوی اظهار کرد: سال گذشته حدود هزار و 500 ستاد با هدف ایجاد نگرش مثبت به امور جوانان در شهرستان های کشور برگزار شده است.
پنجمین گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور با حضور معاونین و جوانان ادارات سراسر کشور و مدیران ستادی حوزه معاونت ساماندهی امور جوانان حوزه ورزش و جوانان به مدت 2 روز در سنندج برگزار شد.
در این گردهمایی، واحدهای تخصصی امور جوانان، دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان و دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده پنل های تخصصی ارایه کردند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حوزه جوانان یکی از مشکلات جدی کشور است گفت: ساماندهی حوزه جوانان ضروری است.
بهرام نصرالهی زاده افزود: کمبود منابع و اعتبارات مشکل استان نیست بلکه بیکاری فارغ التحصیلان یکی از مشکلات جدی کشور است.
وی پرورش و تربیت افراد توانمند و کارآفرینی را یکی از وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: اداره ورزش و جوانان باید توجه ویژه ای به امور جوانان داشته باشد.
وی همبستگی و انسجام ملی در کشور را ضروری دانست و افزود: لازمه ایجاد انسجام ملی ارتباطات و تبادل نظر استان های کشور با همدیگر است.
وی بر توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: همه شهرستان ها نیازمند رشد و توسعه یافتگی هستتد در حالیکه امروز با شکاف توسعه ای در برخی شهرستان ها مواجه هستیم.
پنجمین گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور با حضور معاونین جوانان ادارات استان های سراسر کشور به مدت 2 روز در سنندج برگزار شد.
در این گردهمایی واحدهای تخصصی امور جوانان حضور داشتند و پنل های تخصصی ارایه شد.
در هر پنل تخصصی عملکرد حوزه جوانان در سال گذشته و برنامه های سال جاری در حوزه جوانان و برنامه ششم توسعه و رویکردهای اصلی حوزه جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

7352/6108
**شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.