به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان، نهادی غیرجناحی و بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که نقشی اساسی در برگزاری صحیح انتخابات و نظارت بر قوانین و
مقررات، به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی ایفا می کند.
وی به آینده نگری امام خمینی(ره) و عالم و آگاه بودن اعضای شورای نگهبان اشاره و اظهار کرد: نقش نظارتی شورای نگهبان در حوزه های گوناگون بر کسی پوشیده نیست و این نهاد همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، نقش خود را به درستی انجام داده است.
ماموستا خدایی در ادامه به اسوه بودن پیامبر اسلام از نظر اخلاقی اشاره کرد و افزود: خداوند بارها در قرآن کریم از اخلاق حسنه پیامبر(ص) تمجید کرده و مومنان را به پیروی از ایشان توصیه کرده است.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه اسلام، دین رحمت و عطوفت است ادامه داد: همگی باید از دستورات خدا و پیامبر اطاعت کرده و نمونه ای از یک مسلمان واقعی و معتقد باشیم.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مرگ پرداخت و گفت: بدون شک همگی مرگ را خواهیم چشید؛ بنابراین نیاز است هر از چند گاهی به آرامستان ها رفته و از مرگ غافل نشویم.
وی مردم را به رعایت شئونات اسلامی در قبرستان ها توصیه و اظهار کرد: احترام به قبر اموات و عدم برگزاری تشریفات غیرضروری در دفن فوت شدگان، از ضروریات است.
رئیس شورای نگهبان یکی از سخنرانان پیش از خطبه ها بود که به مناسبت تاسیس شورای نگهبان، مطالبی را درباره اهمیت و وظایف این نهاد بیان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان نیز دیگر سخنران پیش از خطبه ها، به مناسبت هفته بزرگداشت تامین اجتماعی گزارشی از اقدامات و عملکردهای این سازمان در سال 95 ارائه کرد.
26 تیر، سالروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام(ره) و 19 تا 25 تیر نیز هفته بزرگداشت تامین اجتماعی است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
از 19 تا 25 تیرماه با عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.